آغاز دوباره ی اعتصاب در هفت تپه، اعتصاب کارگران فولاد ادامه دارد

• کارگران هفت تپه بعد از یک هفته وقفه، اعتصاب خود را از سر گرفته اند. در اهواز مارش کارگران در خیابان ها ادامه دارد و دانشجویان در دانشگاه های مختلف با برگزاری تظاهرات با کارگران اعلام همبستگی می کنند ...
برگرفته از سایت اخبار روز
يکشنبه  ۱٨ آذر ۱٣۹۷ -  ۹ دسامبر ۲۰۱٨


کارگران نیشکر هفت تپه که یک هفته پیش در اثر تشدید فشارهای حکومت و وعده های دروغین به اعتصاب خود به طور موقت پایان داده بودند، روز یکشنبه هجده آذرماه اعتصاب خود را از سر گرفتند.
به گزارش سندیکای کارگران هفت تپه، کارگران امروز در محوطه ی شرکت تجمع کرده و اعلام کردند فردا دوشنبه با تعداد بیشتر و به صورت کامل در شرکت اعتصاب خواهند کرد. بنابر این گزارش در تجمعات درون شرکت درباره زمان آغاز مجدد تجمعات در مقابل فرمانداری به صورت جمعی بحث و درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.
مطابق این گزارش خواسته های حداقلی کارگران، آزادی اسماعیل بخشی، علی نجاتی و سپیده قُلیان است، اما اعتراضات تا خلع ید از بخش خصوصی و واگذاری شرکت به بخش دولتی و تحت نظارت کارگران ادامه خواهد داشت.
مقامات حکومت برای جلوگیری از شکل گرفتن دوباره ی اعتصاب کارگران چندین بار وعده ی آزادی اسماعیل بخشی و دیگر زندانیان را دادند، از جمله روز گذشته اعلام شد که اسماعیل بخشی شنبه آزاد خواهد شد. اما این وعده ها تا به حال دروغ از آب در آمده است.


ادامه ی اعتصاب کارگران فولاد



در اهواز کارگران فولاد علیرغم تهدید صریح مقامات امنیتی به اعتراضات خیابانی خود ادامه می دهند. هفته ی گذشته وزارت اطلاعات با احضار ده تن از کارگران فولاد اهواز آن ها را تهدید کرد به تجمعات خیابانی خود پایان دهند. کارگران فولاد در یک مجمع عمومی بعد از شنیدن گزارش های کارگران احضار شده، به طور جمعی به ادامه ی اعتراضات خیابانی رای دادند. اعتراض کارگران فولاد در روز شنبه و نیز امروز در خیابان های اهواز ادامه یافته است.
یکی از شعارهای امروز کارگران فولاد «دانشجو، کارگر - اتحاد، اتحاد» بود. کارگران با این شعار دانشجویان را به اتحاد و پشتیبانی از خود فرا خواندند.


حمایت دانشجویان



در تعدادی از دانشگاه ها، دانشجویان همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو، به تظاهرات در حمایت از کارگران و معملین دست زدند. آزادی کارگران و معلمین بازداشت شده از جمله شعارهای دانشجویان در این تظاهرات بوده است. امروز - یکشنبه - در دانشگاه تهران و سهند تبریز دانشجویان در حمایت از کارگران تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید