اعتراض وکلای دادگستری به شکنجه ی اسماعیل بخشی


• بیست و پنج تن از وکلای دادگستری با انتشار نامه ی سرگشاده ای به شکنجه ی اسماعیل بخشی اعتراض کرده و خواهان رعایت حقوق کارگران بازداشت شده و از جمله علی نجاتی که امروز دستگیر شد، شده اند ...
برگرفته از سایت اخبار روز
پنج‌شنبه  ٨ آذر ۱٣۹۷ -  ۲۹ نوامبر ۲۰۱٨

احتراماً ما جمعی از وکلای دادگستری ایران با استناد به اصول هشتم، بیست و دوم، سی و چهارم، سی و هفتم و سی و هشتم قانون اساسی و مادتین ١۶٩ و ۵٧٨ قانون مجازات اسلامی و ماده ٣۵ قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح و ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر ١٩۴٨ و قراردادهای جهانی چهارگانه ژنو ١٩۴٩ و دو پروتکل الحاقی به آن در سال ١٩٧٧ و کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو ١٩۶۶ و ١٩٧٣ و ماده یک کنوانسیون منع شکنجه سال ١٩٨۴ و سایر اسناد بین‌المللی مرتبط به استحضار می‌رساند؛

“رعایت کرامت ذاتی انسان برای دولت، قوه قضاییه و تمامی نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی یک تکلیف بنیادین محسوب می‌شود که هم آمرین و هم ماموران در تمام رده‌ها مکلف به حفظ حقوق انسانی بازداشت شدگان از جمله جناب اسماعیل بخشی و علی نجاتی و سایر کارگران بازداشتی می کند.

شکنجه پلیدترین رفتار غیرانسانی است که نسبت به بازداشتی صورت می گیرد و تمامی کنوانسیون های بین‌المللی، قوانین و مقررات داخلی، مبانی دینی، اصول حقوقی و انسانی بطور کامل آن را محکوم می نمایند.

وضعیت دردناک امروز آقای اسماعیل بخشی هنگام انتقال به بیمارستان حسب آنچه که در خبرگزاری‌ها بیان شده و شواهد نیز حاکی از آن است و بدرفتاری با کارگران بازداشتی منطبق با موارد قانونی، حقوقی و شرعی مارالذکر نیست و از ریس جمهور به عنوان مجری و مسئول قانون اساسی و حسب اصول یکصد و سیزدهم، یکصد و بیست و یکم و یکصد و بیست و هفتم و از ریس قوه قضاییه حسب اصل یکصد و پنجاه و ششم قانون اساسی تقاضای فوری رسیدگی و برخورد با آمران و مامورین شکنجه‌ی آقای اسماعیل بخشی را داریم.

اعتراض کارگران هفت تپه مشروع، قانونی و انسانی است. آنها خواستار دریافت دسترنج خود و پایان دادن به ظلم و ستم موجود در وضعیت شغلی و کاری خود هستند. ما جمعی از وکلای دادگستری ایران هر نوع بدرفتاری و شکنجه‌ی آقای اسماعیل بخشی و سایر کارگران بازداشتی را نشان از عجز، فلاکت، ظلم و ستم می‌دانیم که خلاف تمامی اصول انسانی، حقوقی، شرعی و قانونی است و خواستار پایان دادن فوری به چنین اعمال غیرانسانی نسبت به بازداشت شدگان و آزادی تمامی کارگران بازداشتی هستیم و تقاضای تعقیب کیفری شکنجه گران از هر رده و مقامی را داریم. بالطبع تصمیم نیک مسئولین در این زمینه در تاریخ ماندگار خواهد بود و غفلت آنان موجبات شرمساری و مسئولیت حقوقی در عرصه‌ی داخلی و بین‌المللی را در پی خواهد داشت.

با احترام مجدد.

١- حسین احمدی نیاز ٢- هوشمند رحیمی ٣-یوسف مولایی ۴- علیرضا دقیقی ۵- قهرمان کریمی ۶- پیمان حاج محمود عطار ٧-احسن حسن پور ٨- محمد علی جداری فروغی ٩- محمد نجفی ١٠- لیلا علی کرمی ١١- نعمت احمدی ١٢-مصطفی ترک همدانی ١٣- جبار مبارکی ١۴- عبدالله جهان بین ١۵-علی افروز ١۶- فرهاد مجید آلادی ١٧- مصطفی احمدیان ١٨-محمد مصطفایی ١٩- آناهیتا فراهانی ٢٠-حسین خبیر ٢١- حسین عشقی ٢٢- کاوه رحمانی ٢٣- سارا علی محمدی ٢۴- علی امیری ٢۵- ثریا فیضی 

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید