تاکید دوباره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بر آزادی فوری نمایندگان زندانی کارگران


• سندیکای نیشکر هفت تپه با رد اتهامات امنیتی علیه همکاران خود، بار دیگر خواهان آزادی فوری آن ها شد. کارگران هفت تپه روز پنجشنبه بار دیگر در برابر فرمانداری دست به تظاهرات خواهند زد ...
برگرفته از سایت اخبار روز
چهارشنبه  ٣۰ آبان ۱٣۹۷ -  ۲۱ نوامبر ۲۰۱٨


بعد از آن که «آزادی قریب الوقوع» نمایندگان کارگران بازداشتی و خانم سپیده ی غلیان، جای خود را به «ادامه ی باداشت» آن ها داد و نمایندگان کارگران علیرغم قول و قرارها در زندان ماندند، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با انتشار اعلامیه ای ضمن گزارش جزئیات بازداشت همکاران خود بار دیگر بر آزادی فوری آن ها تاکید کرد.

در این بیانیه که شامگاه روز چهارشنبه منتشر شده آمده است: در حالی که امروز از سوی مقامات قضایی در شهرستان شوش اعلام شده بود چهار کارگر و یک خانم بازداشت شده آزاد خواهند شد و دادیار پرونده با تبدیل قرار بازداشت آنها به قرار کفالت موافقت کرده و تمام تشریفات قانونی برای تودیع کفالت در حال انجام بود، ناگهان از سوی قاضی، اعلام شد که این افراد آزاد نمی شوند.

بنابر این اطلاعیه به دنبال خبرهای اولیه مبنی بر آزادی کارگران، ناگهان فضایی امنیتی در دادگاه حاکم شد و تمامی مراجعه کنندگان، کارگران و خانواده ها را از سالن بیرون کردند. مقامات قضایی در دادستانی شوش اعلام کرده اند که علاوه بر پرونده ی موجود، پرونده ای دیگر برای بازداشت شدگان مفتوح شده است که یک پرونده ی امنیتی است. این مقامات به کارگران مراجعه کننده گفته اند آنها خودشان هم از عنوان اتهامی جدید اطلاع ندارند. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه تاکید کرده است: به نظر میرسد در آخرین لحظات، در یک هماهنگی بین دستگاه قضایی و دستگاه امنیتی، اتهامی جدید برای بازداشت شدگان تراشیده شده است. بنابر اظهارات وکیل و نیز شنیده ها، اینطور به نظر میرسد که اتهام پیشین "اخلال در نظم عمومی" عنوان شده بود که ذیل اتهامات عمومی تعریف میشود و ناظر بر اتهام امنیتی نیست اما در پرونده سازی جدید تلاش شده است یک اتهام امنیتی نیز برای این بازداشت شدگان ساخته شود تا بلکه سایر کارگران را مرعوب کنند. اینگونه اعلام شده است که نمایندگان کارگران تا زمان تعیین تکلیف پرونده جدید و تا زمان نامشخصی در بازداشت باقی خواهند ماند!
سندیکای کارگران هفت تپه تاکید کرده است: هر چهار کارگر بازداشت شده، آقایان اسماعیل بخشی، مسلم آرمند، محمد خنیفر و سید حسن فاضلی و همچنین خانم سپیده قُلیان در یک تجمع مسالمت آمیز که توسط تمامی کارگران هفت تپه و بخش عمده ای از مردم شوش و در راستای احقاق حقوق کارگران هفت تپه برگزار شده، حضور داشته اند و هر گونه اتهام اعم از اخلال در نظم عمومی و یا هر اتهام امنیتی دیگری که به آن ها منتسب شود بی پایه و غیر قانونی است. مقامات اداری-دولتی شهری، استانی و کشوری و مقامات قضایی اذعان داشته اند که تجمع کارگران هفت تپه کاملا مسالمت آمیز و بدون هیچ اخلالی در نظم انجام شده است. آنها به هنگام تلاش برای پایان دادن به اعتصاب کارگران هفت تپه ادعا میکنند که در کنار تمامی کارگران هستند و بازداشت کارگران از نظر آنها غیرقانونی و غیرانسانی است اما از طرفی نه تنها تلاشی برای آزادی انها نمی کنند بلکه در پرونده سازی جدید علیه آن ها همکاری میکنند!
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه ی اطلاعیه ی خود آورده است: بنابر اظهارات وکیل کارگران، کارگران بازداشتی، نه سازمانده این تجمع قانونی و مسالمت آمیز بوده اند و نه رهبر آن بلکه تنها نماینده و صدای هزاران کارگر معترض هفت تپه و خانواده های آنان بوده اند و هیچ جرمی مرتکب نشده اند. همچنین ما کارگران اعلام می داریم که خانم قلیان نیز مانند سایر مردم در همبستگی با خواسته های برحق و قانونی کارگران در میان خانواده ها و کارگران حضور داشته و کارگران هفت تپه و خانواده هایشان از اینکه ایشان از این بابت متحمل آزار، بازداشت و اذیت شده عمیقا متاسف بوده و قدردان ایشان و خانواده ی وی هستند.
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه تاکید کرده است همراه و همدوش با نمایندگان کارگری، کارگران هفت تپه و خانواده هایشان و سایر مردمی که از مطالبات کارگران حمایت کرده اند، خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری تمامی بازداشت شدگان و منع هرگونه تعقیب قضایی و امنیتی علیه آنان و سایر کارگرانی است که در روزهای قبل آزاد شده اند؛ این سندیکا همچنین اعلام کرده است همراه با کارگران هفت تپه برای کسب مطالبات دیگر منجمله پرداخت دستمزدها و مطالبات معوقه دیگر و در صدر همه "لغو خصوصی سازی و بازگرداندن شرکت به بخش دولتی"، تا حصول به نتیجه نهایی، به اعتراضات برحق خود ادامه خواهد داد.

فراخوان برای تظاهرات روز پنجشنبه 

همچنین در اطلاعیه ای که از سوی «کارگران و کارکنان کشت و صنعت نیشکر هفت تپه» منتشر شده، تاکید شده که کارگران روز پنجشنبه بار دیگر در برابر فرمانداری تجمع خواهند کرد. در مقدمه ی این اطلاعیه آمده است که نمایندگان وزارت کار که برای مذاکره به شوش آمده بودند، حتی برای دقیقه ای به وعده ها و قول های خود عمل نکرده اند. بنابر این اطلاعیه، یاوری سرپرست این هیات که قرار بود مرهمی بر زخم های کارگران باشد، منادی شوم بازگشت کارفرمای بخش خصوصی شده است.
بودید تا جایی که حتی برای دقایقی نیز به وعده ها و قولهای خود عمل نکردند.
در این فراخوان تاکید شده است: امروز کارگر هفت تپه بخوبی آگاه است که تنها با اتکا به اتحاد و همدلی به خواسته ها و مطالبات بر حقش دست خواهد یافت بر همین اساس فردا پنج شنبه اول آذر ماه ۹۷ ساعت ۸ صبح در مقابل فرمانداری شوش با همراهی همشهریان و خانواده های خود «بصورت کاملا مسالمت آمیز و بدون حضور در سطح شهر» بار دیگر خلع ید بخش خصوصی نالایق و آزادی همکارانمان را فریاد خواهیم زد.
ما کارگران هفت تپه آگاهیم که خواسته اصلی همکاران در بندمان و در رأس آنها آقای بخشی در حال حاضر نه آزادی از بند، بلکه خلع ید بخش خصوصی می باشد فلذا فردا و فرداها «با بخشی یا بدون بخشی» «با حقوق یا بدون حقوق» اعتصاب مسالمت آمیز خود را تا خلع ید این بخش خصوصی نالایق ادامه خواهیم داد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید