بخشهایی از مردم شهر اهواز به کارگران اعتصابی فولاد پیوستند


برگرفته از سایت اخبار روز
چهارشنبه  ٣۰ آبان ۱٣۹۷ -  ۲۱ نوامبر ۲۰۱٨

صبح امروز ٣۰ آبانماه در دهمین روز تجمع و راهپیمائی های کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران، با پیوستن بخشهایی از مردم شهر اهواز به آنان، اعتراضات این کارگران ابعاد هر چه گسترده تری پیدا کرد.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد همچون روزهای گذشته تجمع خود را از مقابل استانداری خوزستان آغاز کردند و سپس بطور بی وقفه با سر دادن شعارهایی با راهپیمائی از مسیر خیابانهای امانیه و عبور از روی پل نادری وارد مرکز شهر و خیابان نادری شدند و دست به تجمع در چهار راه نادری که مرکز اصلی شهر اهواز می باشد، زدند.

کارگران در طول مسیر راهپیمائی با شعارهای "تورم گرانی پاسخ بده روحانی" "تورم گرانی بلای جان مردم" و "همشهری باغیرت حمایت حمایت" از اصناف و بازاریان و شهروندان اهوازی خواهان حمایت از اعتراضات خود شدند و بدنبال تجمع در چهار راه نادری یکی از کارگران معترض گروه ملی نیز طی سخنانی که مخاطب آن شهروندان اهوازی بود از تبعیض و بی عدالتی و مشکلات استان خوزستان گفت و از همه شهروندان خواست تا سکوت خود را شکسته و به جمع کارگران بپیوندند.

بنا بر این گزارش پس از این تجمع، کارگران بار دیگر دست به راهپیمائی زدند و با سر دادن شعارهای "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز زندگی کارگر روبه فناست امروز" ، "نه حاکم نه ملت نیستند به فکر ملت"، "صدا و سیمای ما ننگ ما ننگ ما" و "مرگ بر ستمگر درود بر کارگر" پس از طی خیابان سی متری وارد خیابان طالقانی اهواز شده و شعار "بانک ملی حیاکن گروه ملی را رهاکن" سر دادند.

در تجمع و راهپیمائی امروز کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران که جمعهایی از بازاریان و شهروندان اهوازی نیز به آن پیوسته بودند حضور پیر مرد عصا بدستی که به سختی همراه با کارگران گام بر میداشت صحنه پرشوری از حمایتها و همبستگی مردمی با کارگران گروه ملی صنعتی فولاد را در مقابل ستمگران خلق کرد.

کارگران گروه ملی صنعتی ایران در تجمع امروزشان با سر دادن شعار "کارگر زندانی آزاد باید گردد" حمایت همه جانبه خود را از اعتراضات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه اعلام و خواهان آزادی فوری نمایندهای بازداشتی آنها شدند و در پایان تجمع خود که حوالی ساعت ۱۲ ظهر صورت گرفت اعلام کردند تا تحقق تمامی خواستهایشان به تجمعات و راهپیمائی های اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید