صدها تن از فعالین مدنی و صنفی خواستار درمان فوری محمد حبیبی، معلم در بند شدند

برگرفته از سایت هرانا 
بیش از ۱۴۰۰ تن از فعالین مدنی و صنفی با امضای نامه‌ای ضمن اعتراض به حکم صادره علیه محمد حبیبی، فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران، خواستار رسیدگی پزشکی و درمان فوری وی شدند. این فعال صنفی که که به تازگی به ده سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است، روز دوشنبه ۱۲ شهریورماه از زندان تهران بزرگ به زندان اوین منتقل شد. همچنین، “سازمان‌های سندیکائی فرانسوی” در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، با اشاره به اینکه حبس محمد حبیبی تخطی از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی سندیکایی است، خواستار رسیدگی مناسب پزشکی و آزادی فوری این معلم دربند شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بیش از ۱۴۰۰ تن از فعالین مدنی، سیاسی، صنفی و معلمان سراسر کشور با امضای نامه‌ای ضمن اعتراض به احکام صادره علیه محمد حبیبی، فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران، خواستار درمان فوری وی شدند.
هرانا پیشتر در گزارشی از انتقال محمد حبیبی از زندان تهران بزرگ به زندان اوین خبر داده بود.
این انتقال در حالی صورت گرفته است که وی به دلیل وخامت وضعیت عمومی در تاریخ پنجم شهریورماه به بیمارستان منتقل شده بود و انتظار می‌رفت مقامات قضایی به دلیل عدم رسیدگی پزشکی کافی با مرخصی درمانی وی موافقت کنند.

محمد حبیبی در تاریخ ۱۳ مردادماه سال جاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ سال و نیم حبس (با توجه به ادغام احکام ۷ سال و نیم آن قابلیت اجرایی دارد)، ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروهها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور و تحمل ۷۴ ضربه شلاق نیز محکوم شده است.

این فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون معلمان استان تهران اکنون در زندان اوین محبوس است و اخیرا طی حکم کارگزینی حقوق ماهیانه ایشان نیز قطع شده است.

طی روز جاری نیز “سازمان‌ھای سندیکائی فرانسوی س اف.د.ت، س.ژ.ت، اف.اس.او، سولیدر، او.ان.اس.آ”، در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای، با اشاره به اینکه حبس محمد حبیبی تخطی از حقوق بشر و آزادی‌ھای اساسی سندیکایی است، خواستار رسیدگی مناسب پزشکی و آزادی فوری این معلم دربند شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: مقامات زندان کماکان از ارائه خدمات درمانی و معالجات اضطراری، که آقای حبیبی به شدت بدان‌ھا نیاز دارد، دریغ می‌ورزند. بدون معالجات لازم، خطر وخیم‌تر شدن سریع وضعیت سلامتی او بسیار است. یادآور می‌شویم که شما در مقام رھبر جمھوری اسلامی ایران مسئول سلامتی و جان محمد حبیبی ھستید.

متن نامه‌ای که به امضای فعالین مدنی، سیاسی، صنفی و معلمان سراسر کشور رسیده است و همچنان بر تعداد امضاء‌کنندگان آن افزوده می‌شود در ادامه می‌آید:

“مردم شریف ایران
معلمان عزیز
فعالان سیاسی- صنفی و مدنی
وجدان‌های آگاه و بیدار جهان
همان‌طور که می‌دانید محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران بخاطر دفاع از حقوق دانش آموزان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته، مورد کین صاحبان قدرت قرار گرفته و در زندان تهران بزرگ با تنی مریض اما روحیه‌ای قوی، بصورت غیرقانونی در حبس است و اخیرا دادگاه بدوی وی را مجموعا به ده و نیم سال زندان، محرومیت از فعالیت‌های مدنی و اجتماعی، ممنوع‌الخروجی و شلاق محکوم نموده است.
حکم صادره علیه این فعال صنفی درکنار احکام سایر فعالان سیاسی، صنفی و مدنی نشان از اراده ای است که می‌خواهد هر نوع صدای آزادی‌خواهی و عدالت طلبی را خاموش کند و می‌کوشد با مجازات قرون وسطایی شلاق و تبعید و حبس در زندان‌هایی که شباهت زیادی به اردوگاه‌های اسرای جنگی دارند ترس و وحشت را جایگزین مطالبه‌گری و حق‌طلبی فعالان مدنی نماید. این حکم یادآور احکام سنگین برای فعالان صنفی دانشجویی و شلاق بر تن رنجور و زحمتکش کارگران معدن آق‌تپه است احکامی که در سکوت و انفعال جامعه مدنی اجرای آنها دور از ذهن نیست.
این احکام در حالی برای معلمان، کارگران و دانشجویان و … صادر می‌شود که دزدان و اختلاسگران و فاسدان در حاشیه امنیت و با آسودگی هر روز بیش از گذشته به حریم مردم و زحمتکشان تعرض می کنند، حقوقشان را پایمال و سطح معیشت را به پایین‌ترین حد ممکن تنزل می دهند.
در چنین شرایطی وظیفه انسانی فرد به فرد ما ایجاب می‌کند، که به این احکام ظالمانه بصورت جمعی و متحد اعتراض نماییم تا بساط زندان، شلاق و زجرکُش کردن زندانیان بیمار برچیده شود.
کمیته دفاع از محمد حبیبی خواهان درمان فوری محمد حبیبی است پیش از آنکه فاجعه انسانی رخ دهد و برای آزادی محمد حبیبی و سایر معلمان دربند همبسته‌تر از گذشته به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.
ما از کلیه انسان‌های آزاده و حق‌طلب درخواست می‌کنیم در اولین گام برای نه گفتن به زندان و شلاق، با امضای فرم‌نگار به حکم زندان و شلاق محمد حبیبی و سایر فعالان صنفی و مدنی اعتراض نمایند.
به امید آنکه مهر امسال دانش آموزانِ محمد حبیبی وی را در کلاس درس ببینند و نه در پشت میله‌های زندان.”
لازم به یادآوری است روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ پیرو فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، بسیاری از معلمان بازنشسته و شاغل در شهرهای مختلف ایران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. در تهران تعدادی از تجمع‌کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. چند روز پس از تجمع مورد اشاره، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه، تمامی بازداشت شدگان این تجمع به غیر از محمد حبیبی با تودیع قرار کفالت از زندان اوین آزاد شدند.
محمد حبیبی فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود و پس از گذشت ۴۴ روز مورخ ۲۶ فروردین ۹۷ با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه از بابت آن بازداشت آزاد شده بود.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید