اطلاعیه ی خانواده ی شاهرخ زمانی درباره ی اعدام های اخیر


برگرفته از سایت اخبار روز
سه‌شنبه  ۲۰ شهريور ۱٣۹۷ -  ۱۱ سپتامبر ۲۰۱٨

هموطنان عزیز
و
نیروهای آزادی خواه

ساعت ۴ بعد از ظهر ۲۲ شهریور سال ۹۴ تلفن ناآشنا خبر مرگ شاهرخ را در حالی به ما داد که ساعتی قبل با او‌ صحبت کرده بودیم. همه چیز روشن بود او را در حالیکه سه سال و نیم از حکم زندانش باقی مانده بود کشتند
تا شاید صدای آزادی خواهی خاموش شود.

ولی این‌ جنایت ناجوانمردانه نه به فعالیت نیروهای سیاسی و اجتماعی پایان داد و نه به قساوت نیروهای امنیتی و قضایی، بطوریکه هم اکنون سه سال بعد از قتل شاهرخ بحران سیاسی و اقتصادی، سرکوب ازادیخواهان، قتل و اعدام فعالین سیاسی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

در طی این دو سال گذشته ده ها نفر از هواداران حفظ محیط زیست، فعالین سیاسی و اجتماعی، فعالین حقوق زنان و مدافعین حقوق بشر، تعدادی از اعضا کانون وکلا و انجمن های مدنی، عده ای از فعالین صنفی معلمان، کارگران، دانشجویان، تعداد زیادی از معترضین دی ماه و اعتراضات بعدی در شهرستاهای مختلف کشور و تعداد زیادی از دراویش و فعالین گروه های ملی و قومی تحت عناوین کاذبی چون فعالیت علیه امنیت ملی، بهم زدن نظم اجتماعی و فعالیت جاسوسی بازداشت، زندانی، تبعید، اعدام و یا محروم‌ از حقوق انسانی خود شده اند.

سحرگاه هفدهم شهریور رامین حسین پناهی و زانیار و لقمان مرادی تیرباران شدند.
زندانهای کشور مملو از فعالین سیاسی و اجتماعی است،
سانسور و سرکوب ادامه‌ دارد،
ناامنی شغلی، تورم و‌ گرانی افسار گسیخته دمار از روزگار مردم در آورده است،
بیکاری، فقر، طلاق، اعتیاد، فحشا و خودکشی بیداد می کند،
اختلاس، رشوه، قاچاق، رانت خواری و فساد مالی به رفتار عادی دولت مردان بدل شده است،

ظاهرا در شرایط فعلی راه گریز از بحرانهای سیاسی؛ اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد. حل آنها به همت یکپارچه و‌ مشترک همه نیروهای مترقی و آزادیخواه بستگی دارد.

ما خانواده شاهرخ زمانی به نام نامی شاهرخ و همه مبارزین راه ترقی و آزادی کشورمان ضمن محکوم نمودن هر نوع فشار و خشونت علیه نیروهای مترقی و آزادی خواه از همه نیروهای مترقی و آزادیخواه می خواهیم برای نجات کشور و برای آزادی مردم ایران متحد شوید و طرح نو بیاندازید.

زنده باد آزادی
خانواده شاهرخ زمانی ۹۷/۶/۲۰ 
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

1 نظر

  1. درود به شاهرخ زمانی و زانیار و لقمان و رامین و تمامی پویندگان حقیقت و آزادی و عدالت و درود به خانواده شاهرخ زمانی. راه آن ها زنده و ماندگار است و ما دادخواهان ایستاده ایم تا دادمان را از بیدادگران بستانیم و دنیایی انسانی بسازیم.

دیدگاه تان را وارد کنید