در اهواز، حمله افراد مسلح به رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته «دفاع مقدس» برگزار می‌شد، ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است. این حمله هنگام پخش زنده مراسم از تلویزیون صورت گرفت. سخنگوی «جنبش الاحواز» اعلام کرد «مقاومت ملی الاحواز» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
چهار فرد مسلح در این حمله  جایگاه ویژه مسئولان، محل سخنرانی و یکی از ستون‌های رژه رونده را هدف قرار دادند. این رژه در محل لشکر ۹۲ زرهی اهواز صورت گرفته است.
علی حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی استاندار خوزستان ابتدا اعلام کرده بود «در پی حادثه صبح امروز رژه نیروهای مسلح در اهواز ۱۱ نفر کشته شدند». ساعاتی بعد خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) شمار کشته‌شدگان این حمله مسلحانه را ۲۴ تن دانست.
تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه نیز اعلام کرد در این حمله «تروریستی» دستکم هشت تن از نیروهای سپاه از جمله مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان کشته شده‌اند.
افزون بر این، گزارش شده که یک خبرنگار نیز در میان کشته‌شدگان این حادثه حضور دارد. اما این خبر ساعاتی بعد تکذیب شد.
گزارش‌ها حاکی است شمار کشته‌شدگان رو به افزایش است. ایرج نظری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرده در جریان این حمله ۶۰ تن نیز مجروح شده‌اند.
اغلب کشته‌شدگان این حادثه از نیروهای سپاه پاسداران بودند/ خبرگزاری میزان
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گزارشی نوشته تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند.
این تیراندازی حدود ۱۰ دقیقه ادامه داشته است.
خبرگزاری تسنیم در گزارش اولیه خود از این حادثه نوشته مهاجمان از محل گریخته‌اند. مقامات امنیتی تأیید کرده‌اند که مهاجمان چهار تن بودند. بعدتر خبرگزاری فارس دیگر منبع نزدیک به سپاه از کشته شدن سه تن از مهاجمان و دستگیری یک مهاجم دیگر خبر داده است.
رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران به خبرگزاری ایسنا گفته «افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند».
اما یعقوب حر التُستری، سخنگوی «جنبش الاحواز» اعلام کرد «مقاومت ملی الاحواز» مسئولیت این حادثه را می‌پذیرد و اعلام کرده در این حمله نیروهای نظامی هدف قرار گرفته‌اند. این گروه اهداف این حمله تروریستی را «مشروع» خوانده است. گفته می‌شود «مقاومت ملی الاحواز» که وبسایت آن در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده، اتحادی از چند گروه مسلح در خوزستان است. گروه «جنبش الاحواز» نیز می‌گوید برای استقلال خوزستان فعالیت می‌کنند. ایران این گروه را تجزیه‌طلب می‌داند.
به گزارش خبرگزاری فارس، این حمله ساعت ۹ به وقت محلی و نیم ساعت پس از آغاز مراسم رژه رخ داد.
استاندار خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، فرماندار اهواز، دو نماینده خوزستان در مجلس خبرگان و سایر فرماندهان ارشد نظامی از جمله حاضران در این مراسم بودند.
این رژه به مناسبت سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق برپا شده بود.