یک دانشجوی دانشگاه تهران به ۶ سال حبس محکوم شد


• سها مرتضایی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم انسانی و دبیر صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران که در جریان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته بازداشت شده بود به شش سال حبس تعزیری محکوم شد ...
برگرفته از سایت اخبار روز
سه‌شنبه  ۲۷ شهريور ۱٣۹۷ -  ۱٨ سپتامبر ۲۰۱٨

سها مرتضایی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم انسانی و دبیر صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران که در جریان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته بازداشت شده بود به شش سال حبس تعزیری و دوسال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شد.

به گزارش هرانا، وی به دلیل پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی در اعتراضات دی‌ماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.
این فعال دانشجویی پیشتر نیز در طی سلسله بازداشت های اواخر دی ماه سال ۹۳ به‌همراه زهرا خندان، فرشته طوسی و پرستو بیرانوند از فعالین دانشگاه‌های امیرکبیر و علامه طباطبایی بازداشت و پس از حدود دو ماه در بهمن ماه همان سال آزاد شد.

در اعتراضات اخیر که بعضاً با عنوان «اعتراضات دی‌ماه» از آن یاد می‌شود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید