نامه مریم اکبری منفرد در واکنش به اعدام سه زندانی سیاسی؛ جوانان این خاک را به نام تروریست به پای چوبه دار می‌کشند

۱۳۹۷/۰۶/۲۶

برگرفته از سایت خبرگزاری هرانا

مریم اکبری منفرد زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، در واکنش به اعدام “لقمان مرادی”، “زانیار مرادی” و “رامین حسین پناهی” که روز شنبه ۱۷ شهریورماه در یک روند پرابهام حقوقی و علیرغم اعتراضات بین‌المللی در محل نامعلومی در استان تهران اجرا شد، نامه‌ای سرگشاده نوشته و با اشاره به اینکه “ارابه‌های سرکوب حاکمیت اسلامی ۴۰ سال است با سرعت تمام در حال حرکت است” جان باختن این زندانیان را تسلیت گفته و با مادران و خواهران آنان ابراز همدردی کرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۷، حکم اعدام “زانیار مرادی“، “لقمان مرادی” و “رامین حسین پناهی” سه زندانی سیاسی به اجرا در آمد و واکنش‌های زیادی را نیز به همراه داشت.
مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین نیز در واکنش به این اعدام‌ها نامه‌ای سرگشاده نوشته و ضمن محکوم کردن دولت حسن روحانی به دلیل خلف وعده‌هایش با مادران و خواهران زندانیان اعدام شده ابراز همدردی کرده است.

متن کامل نامه مریم اکبری منفرد که جهت نشر در اختیار هرانا قرار گرفته است را در ادادمه می‌خوانید؛

امروز یک هفته از آن روز می‌گذرد، ۱۷ شهریور ۹۷؛ ماه خون در تاریخ ایران؛ ۱۷ شهریور ۵۷، ۱۷ شهریور ۶۰
همه نگران هستند، قلب بچه‌ها با بالاترین شدت می‌تپد. خبرها ضد و نقیض است. یکی می‌گوید حکم متوقف شده است و به خانواده‌ها گفته‌اند حکم اجرا نمی‌شود. دیگری می‌گوید دیروز ملاقات آخر بود و خلاصه اخبار ساعت ۲۰؛ لحظه صحبت‌های رئیس دولت تدبیر و امید!!! به این فکر می‌کنم چه واژه قشنگی” امید”! آمده بود با کلید طلایی خود امیدها به جان تزریق کند. نزدیک انتخابات همچون سلف خود روی موج احساسات و عواطف مردم سوار شد و هنوز جوهر انگشت‌ها خشک نشده، رنگ عوض کرد. تف بر او که بالاترین اعدام و سرکوب بعد از دهه ۶۰ ، در دولت او وجود دارد.
زیر نویس خبر، خبرها را اعلام می‌کند. همه نگاه‌ها روی صفحه تلویزیون دوخته شده و گوش‌ها به صدای تلویزیون تیز شده بود که خبر چطور اعلام می‌شود. نهایت اخبار ۲۰:۳۰ خبر را اعلام کرد. “سه تروریست”…. ! بله ۴۰ سال است جوانان این خاک را به نام تروریست و خرابکار پای چوبه‌های دار و جوخه آتش می‌کشند و شکنجه و زندانی می‌کنند و بعد با وقاحت یک پوشش خبری دروغ برایش درست می‌کنند. ارابه‌های سرکوب و شکنجه و زندان حاکمیت اسلامی ۴۰ سال است با سرعت تمام در حال حرکت است.
اینک قصدم بازگو کردن جنایات رژیم نیست. چرا که بر همگان روشن و محرز شده قساوت و رذالت این حاکمیت. خبرهای تسلیت و همدردی بسیار است، شاید اکنون برای نگارش دیر باشد ولی در این مدت هر چه سعی کردم نتوانستم افکارم را منسجم کنم تا چند سطری برای مادران و خواهران این سه عزیز (زانیار و لقمان مرادی، رامین حسین پناهی) بنویسم. مادران و خواهرانم! درد دلتان آشناست و جگر سوخته‌تان که یخ‌های قطب را یارای خنکای آن نیست برایم ملموس است. نجوای لالایی‌های گرمتان که در خطوط پیکرتان، در نعره‌های دوردست سردرگم گشته را می‌شناسم. دیری است که می‌چِشم رنجابِ تلخ ِشقایق‌ها را، پرغرور و شعله ور برگی دیگر از تاریخ آزادی ایران را ورق می‌زنید. به پاس تعبیر عظیم و انسانی از کلمه مادر، به پاس محبت‌های بی دریغتان که فروکش نمی‌کند. نامتان دمی است که بر پیشانی آسمان می‌گذرد. چهره آشنایتان، نگاه‌های مهربانتان که چون قاصدی زندگی و عشق و ماندن و مقاومت را نوید می‌دهد. وقتی از شعله ظلم گونه‌هایتان می‌سوزد، با سرمای زخم‌های خود آتش سوزان گونه‌هایتان را فرو می‌نشانم.
از نگفته‌ها پُرم. عقده‌های اشک‌های من درد پُری و درد سرشاری از ظلم است ولی کنون زمان گریستن نیست. باید خاکستر فریادمان را بر همه جا بپاشیم. از پس دیوارهای سنگی و سرد زندان بر قلب پر آتشتان تکیه می‌زنم. دلم مالامال آتش است ولی سرزندگی این آتش را در گلوی خود احساس می‌کنم. اشک‌ها و سوزهایتان را بر روی دوشم قرار می‌دهم تا سنگینی بار مسئولیتم را همیشه با خود داشته باشم. مادران من، خواهرانم! با دردهایتان بیایید تا با هم دردهایمان را برروی قلب زخمی جنبش دادخواهی بتکانیم. خفاش شب از جای خود تکان نمی‌خورد مگر تکانش بدهیم. آن هم به کمک و یاری یکدیگر دست‌های سردم را در دستان گرمتان بگیرید برای دادخواهی عزیزانمان به جنبش دادخواهی بپیوندیم. تا آمران و عاملان این جنایت هولناک را به دادگاه خلق بکشانیم.
مریم اکبری منفرد
زندان اوین، شهریور ۹۷″
در رابطه با نویسنده این نامه گفتنی است، مریم اکبری منفرد در دی ماه سال ۱۳۸۸ و پس از حوادث عاشورای ۸۸ بازداشت و در خردادماه همان سال و توسط قاضی صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهام این زندانی “محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران” بوده اما خود آن را وارد ندانسته است.
مریم اکبری منفرد که در زندان رجائی شهر طی دوران محکومیت می کرد، در اردیبهشت ۹۰ به همراه ۸ زن زندانی دیگر به زندان قرچک ورامین منتقل شد. او در آنجا و پس از اعتراض به شرایط زندان و نوشتن نامه های متعدد به مراجع تقلید، مسئولان نظام و احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد به بند زنان زندان اوین منتقل شد و تا امروز در آنجا تحمل محکومیت می‌کند. دو برادر مریم اکبری منفرد در سال‌های ۶۰ و ۶۳ به اتهام ارتباط و عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران توسط دادگاه‌های انقلاب در ایران اعدام شدند. برادر کوچک او و خواهر دیگرش نیز در سال ۶۷ و موج اعدام زندانیان سیاسی در تابستان آن سال اعدام شدند. اکبری منفرد پیشتر در نامه ای به احمد شهید از قول قاضی صلواتی خطاب به خود گفته بود که: “تو جور خواهر و برادرهایت را می کشی.”
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید