شبکه همبستگی: بازداشت، شکنجه و قتل هولناک معترضان خیابانی، در زندان های جمهوری اسلامی ادامه دارد


برگرفته از سایت اخبار روز
پنج‌شنبه  ۵ بهمن ۱٣۹۶ -  ۲۵ ژانويه ۲۰۱٨

ما امضا کنندگان این بیانیه به آگاهی وجدانهای بیدار و مدافع حقوق بشر در سراسر جهان میرسانیم: درحالی که برخی از مسئولان جمهوری اسلامی ریاکارانه و برای فریب افکار عمومی، اعتراض و تظاهرات خیابانی را حق قانونی مردم ایران اعلام داشته اند، شکنجه و قتل معترضان در زندانهای جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد.
در خیزش دی ماه ۱۳۹۶، غیر از کشته شدگان در خیابان، اسامی ۱۲ نفر از جان باختگان (کشته شدگان) در زندان ها تا به امروز منتشر شده است و هنوز نمی دانیم چه تعداد دیگری در بیداد گاه های این رژیم جان باخته اند.
ما از مردم شریف و آزاده ایران و تمام شخصیت ها و نهادها و مجامع ایرانی و بین المللی مدافع حقوق بشر در کشورهای مختلف درخواست می کنیم که برای متوقف کردن این جنایات در خیابان و در زندان های حکومت اسلامی، اقدام نموده و صدای دفاع از حقوقِ معترضان در بند کشیده شده در ایران را به جهانیان برسانند.
ما هم چنین، از خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، درخواست می کنیم که از طریق سازمان ملل متحد و مجامع حقوقی بین المللی، برای پیگیری وضعیت وخیم معترضان بازداشتی و قتل ها و شکنجه های اخیر تلاش نماید و به جمهوری اسلامی فشار بیاورند که هر چه سریعتر گروهی برای بررسی وضعیت زندان های ایران و زندانیان سیاسی به ایران اعزام شوند، زیرا جان زندانیان در خطر جدی است. بی تردید خانواده‌های زندانیان سیاسی با همراهی وکلای مستقل، می‌توانند بهترین منبع برای کمک به کشف حقیقت وضعیت تک تک عزیزان زندانی و کشته شدگان باشند، هر چند جمهوری اسلامی خانواده‌ها را از ساده‌ترین راه دادخواهی نیز منع کرده است و این حرکت را جرم تلقی می کند، ولی باید تمامی مسوولان جمهوری اسلامی را زیر فشار قرار داد که این وضعیت هر چه زودتر روشن شود و پاسخ گوی کشته شدن و زندانی کردن معترضان باشند.
١٥٠ وکیل مدافع ایرانی درخواست کرده اند که وکالت معترضان بازداشت شده را در دادگاه های جمهوری اسلامی برعهده بگیرند، هرچند می‌دانیم که ساختار قوه قضاییه ما به شدت غیر مستقل و ناعادلانه است، ولی باید به هر طریق ممکن از ادامه این بازداشت ها و قتل های خیابانی و در زندان ها جلوگیری کنیم.
ما امضا کنندگان این بیانیه؛ هر گونه سرکوب، خشونت، بازداشت، شکنجه، اعتراف گیری و قتل های در خیابان و زندان ها را به شدت محکوم می‌کنیم و خواهان پایان دادن به قتل و کشتار مردم می باشیم . ما خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم.
فریب کاری و دروغ ها و "همدردی" از سویِ برخی از مسئولان جمهوری اسلامی با معترضان را نباید باور کرد. عدالت و حقوق بشر زمانی اجرا میشود که سرکوبگران، شکنجه گران و قاتلانِ حکومتی معرفی و محاکمه و مجازات گردند.

شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران
۲۵ ژانویه ۲۰۱۸

امضاء:
۱ - انجمن زنان ایرانی - مونترال
۲ - انجمن تئاتر ایران و آلمان ـ کلن
۳ - انجمن همبستگی ایرانیان - تگزاس
۴ - انجمن جمهوریخواهان ایران - پاریس
۵ - انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران - هامبورگ
۶ - بنیاد اسماعیل خویی
۷ - مادران پارک لاله ایران
۸ - حامیان مادران پارک لاله - دورتموند
۹ - حامیان مادران پارک لاله - هامبورگ
۱۰- حامیان مادران پارک لاله - لندن
۱۱- حامیان مادران پارک لاله - فرزنو
۱۲- شبکه همبستگی ملی فرزنو- کالیفرنیا
۱۳- فدراسیون اروپرس
۱۴- کانون مدافعان حقوق بشر کردستان
۱۵- کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی - پاریس
۱۶- کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران - شیکاگو
۱۷- کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
۱۸- مادران صلح مونترال
۱۹- نهاد «همه حقوق بشر، برای همه، در ایران»
۲۰- همبستگی برای حقوق بشر در ایران - کلگری
۲۱- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا)- مونترال
۲۲- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا)- نیویورک
۲۳- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا)- لوس آنجلس
۲۴- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا)- ونکوور
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید