دومین روز اعتصاب متحدانه ۳۵۰۰ کارگر گروه ملی فولاد آهواز


• امروز چهارشنبه ۴ بهمن ۳۵۰۰ کارگر گروه ملی فولاد اهواز دومین روز اعتصاب متحدانه خود را پشت سرگذاشتند. لازم به ذکر است تمام ۴ شیفت موجود در این شرکت با هم متحدانه در اعتصاب به سر میبرند ...
برگرفته از سایت اخبار روز
چهارشنبه  ۴ بهمن ۱٣۹۶ -  ۲۴ ژانويه ۲۰۱٨


اتحادیه آزاد کارگران ایران: امروز چهارشنبه ۴ بهمن ٣۵۰۰ کارگر گروه ملی فولاد اهواز دومین روز اعتصاب متحدانه خود را پشت سرگذاشتند.

مدیریت شرکت در روز قبل با واریز بخشی از حقوق آبان ماه کارگران، سعی کرد آنان را ترغیب به پایان اعتصاب کند، اما کارگران نه اینکه اعتصاب خود را پایان ندادند بلکه امروز در دومین روز آن، متحدانه تر از پیش به اعتراض خود ادامه دادند.

طبق خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران مدیریت شرکت امروز نیز باقی مانده ی حقوق آبان ماه را به حساب کارگران واریز کرد، اما کارگران اعلام کردند باید حداقل یک حقوق دیگر از مطالبات معوقه ی آنان واریز شود تا تصمیم بگیرند که به اعتصاب ادامه دهند و یا نه.

طبق گزارشات ارسال شده در شیفت عصر، حراست و مدیران تولید تلاش کردند با تهدید، کارگران را وادار به شکستن اعتصاب کنند اما قادر به اینکار نشدند.

لازم به ذکر است تمام ۴ شیفت موجود در این شرکت با هم متحدانه در اعتصاب به سر میبرند.

گروه ملی فولاد اهواز در کل از ۵ کارخانه به نامهای تولید شمش فولاد، لوله سازی، کوثر با تولید میلگرد، بخش یک با ۲ خط تولید میلگرد، بخش دو با ۲ خط تولید تیرآهن تشکیل شده است که در ۴ شیفت با ٣۵۰۰ کارگر به تولید مشغول است.

اهم مطالبات کارگران:
۱-پرداخت باقی حقوق های معوقه
۲- تعیین زمان دقیق و ثابت برای پرداخت بموقع دستمزدها
٣- پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و برقراری بیمه تکمیلی
۴- تسریع در راه اندازی کارخانجات تولیدی
۵- برکناری مدیران ناکارآمد سابق.

کارگران تاکید کرده اند تا احقاق خواسته هایشان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

* عکس از آرشیو
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید