گزارشی از تظاهرات همبستگی با مبارزات مردم ایران در استکهلم

جمعیت پشتیبانی ازمبارزات مردم ایران


برگرفته از سایت عصرنو
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۷ ژانويه ۲۰۱۸




روز شنبه در استکهلم تظاهراتی در حمایت از اعتراضات هفته اخیر در ایران به دعوت جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران برگزار شد. در این تظاهرات که درآن صدها نفر شرکت کردند، نمایندگانی پارلمانی احزاب مختلف سوئد سخنرانی کردند. از جمله آزاده رحجان گوستاوسون نماینده پارلمانی حزب سوسیال دمکرات و عضو شورای اروپا، پرنیلا استولهامار، نماینده پارلمانی حزب سبز و عضو رهبری کمیته ایران – سوئد و یاسمین نیلسون، نماینده پارلمانی حزب چپ و عضو کمیسیون خارجی پارلمان حزب چپ ، دانیل ریاضت جوانترین نماینده پارلمانی از حزب جپ سوئد، و هانس پالمکویست نماینده اتحادیه فلزکاران سوئد حضور پیدا کردند و به سخنرانی پرداختند و ضمن حمایت از مبارزات مردم ایران خواستار برخورد قاطعانه تر دولت سوئد و اتحادیه اروپا در اعتراض به سرکوب مردم توسط رژیم ایران شدند. مهرداد درویش پور، از طرف جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران ، آخرین سخنران این تظاهرات بود که بر ضرورت پشتبانی از خواسته های مردم ایران و گسترش حمایت های بین المللی ضمن مخالفت با هر نوع زمینه سازی برای حمله نظامی به ایران سخن گفت.
در این تظاهرات گروهی از هنرمندان و فعالان حقوق بشر ایرانی از جمله مریم ابراهیمی، مستندساز ایرانی؛ علیرضا مجلل، هنرپیشه و کارگردان تئاتر و سینما؛ نسرین مدنی، نویسنده شهر آزاد و پری عیسی زاده، خواننده نیز حضور داشتند و به ارائه سخنرانی یا اجرای برنامه پرداختند. این تظاهرات بازتاب گسترده ای رسانه های سوئدی و فارسی زببان بین المللی از جمله در تلویزیون سوئد و رسانه ای بین المللی فارسی زبان ازجمله بی بی سی، رادیو فردا، زمانه و... داشته است. در قطع نامه تظاهرات از جمله آمده است:
اعتراضات سراسری در ایران علیه استبداد دینی و گسترش بی عدالتی، فقر، گرانی، بیکاری و فساد فصل تازه ای در مبارزات مردم برای ایرانی آزاد، سکولار و دمکراتیک ایجاد کرده است. معترضان در نزدیک به 90 شهر، ولی فقیه را به عنوان نماد اصلی جمهوری اسلامی و مسئول اصلی مشکلات و نابسامانی های کشور دانسته و خواهان برکناری او شده اند. این اعتراضات با نفی هر دو جناح دست رد به کلیت جمهوری اسلامی زده است. اعتراض علیه دین سالاری و خواست جدایی نهاد دین و دولت و مطالبات اقتصادی و سیاسی ضد حکومتی، محرومان جامعه را به میدان کشیده و چهره ای رادیکال تر به اعتراضات داده است. مردم معترض با سیاست های توسعه طلبانه و ماجراجویی های نظامی و سیاسی حکومت در خاورمیانه نیز مخالفت کرده و خواستار پایان دادن به آن شده اند. واکنش حکومت دربرابر این اعتراضات حق طلبانه تهدید، دستگیری های گسترده و سرکوب خونین آن بوده است.
در حمایت ازمردم ایران، ما دولت سوئد و اتحادیه اروپا را فرا می خوانیم تا ضمن محکوم کردن قاطعانه جمهوری اسلامی ایران، به حمایت فعال از این مبارزات پرداخته و خواستار آزادی زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان اخیر شوند.
در لینک زیر می توانید فیلم کوتاهی از این تظاهرات را مشاهده کنید.
https://www.facebook.com/

جمعیت پشتیبانی ازمبارزات مردم ایران، استکهلم 6 ژانویه 2018


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید