اعتراض فعالان صنفی استان فارس به زندان اسماعیل عبدی در برابر یکی از ستادهای ابراهیم رئیسی در زمان انتخابات
رونوشت این طومار برای دفتر ریاست جمهوری فرستاده شده است، با این امید که در راستای تحقق شعار توجه به منشور حقوق شهروندی به کار بیاید.
خبرگزاری کار ایران (ایلنا) با انتشار خبر تحویل طومار درخواست آزادی اسماعیل عبدی به قوه قضاییه در روز چهارشنبه سوم خرداد ماه، نوشته است این طومار محصول کمپینی بوده که در فضای مجازی با هدف آزادی معلم زندانی، اسماعیل عبدی شکل گرفته.
این طومار را عده‌ای از معلمان به نمایندگی از امضاکنندگان به قوه قضاییه تحویل داده‌اند.
اسماعیل عبدی، معلم ریاضی مدرسه‌های اسلام‌شهر و عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران که حکم شش سال حبس خود را در زندان اوین می‌گذارند، از روز ۱۰ اردیبهشت  در اعتراض به «صدور احکام امنیتی» برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران در اعتصاب غذاست. او از درد شدید کلیه و نوسان فشار خون رنج می‌برد.
کارزار #فریاد_آزادی_اسماعیل_عبدی_باشیم، در حمایت از مطالبات آقای عبدی و با درخواست آزادی این معلم زندانی به راه افتاد و توانست حمایت ۱۵ هزار معلم و فعال مدنی را جلب کند.
سازمان آموزش بین‌الملل(EI) خواستار آزادی فوری اسماعیل عبدی شده است اما قوه قضاییه به وضعیت این زندانی سیاسی و درخواست‌ها برای آزادی او اعتنایی نمی‌کند.
در همین رابطه صبح روز چهارشنبه خانواده آقای عبدی با فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران در مجلس دیدار کردند. این نماینده مجلس در این دیدار گفته است نمایندگان از طریق تعامل با قوه قضاییه پیگیر حل مشکلات فعالان صنفى معلم هستند.
اسماعیل عبدی پس از بازداشت در تاریخ ۱۹ آبان ۹۵، به بند هشت زندان اوین انتقال یافت.
سایت «حقوق معلم و کارگر» پیشتر گزارش داده‌ بود او در حالی بازداشت شده است که در منزلش خواب بوده است و مأموران امنیتی جمهوری اسلامی بدون ارائه حکم او را بازداشت کرده‌‌اند.
با دستگیری اسماعیل عبدی کانون‌های صنفی معلمان در استان‌های تهران، گیلان و همدان در محکومیت این اقدام بیانیه صادر کردند.
او پیش از بازداشت از سوی دادگاه انقلاب به شش‌ سال حبس محکوم شده بود و دادگاه تجدیدنظر هم این حکم را تأیید کرده بود.
عبدی یک بار هم در تاریخ ششم تیر ماه سال ۹۴ و پس از مراجعه به دادستانی برای پیگیری موضوع ممنوع‌الخروجی‌‌اش دستگیر شده بود. گذرنامه او را خرداد ۹۴ و هنگامی که قصد داشت برای شرکت در هفتمین کنگره سازمان جهانی معلمان به ارمنستان برود، در فرودگاه توقیف کرده بودند و از او خواسته بودند به دادسرا مراجعه کند.
او یک بار دیگر هم در سال ۱۳۹۰ دستگیر و به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود. اجرای این حکم اما برای پنج سال تعلیق شده بود.
روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۹۵، برخی از معلمان شاغل و بازنشسته سراسر کشور، در تجمع اعتراضی برای طرح مطالبات خود عکس‌هایی از اسماعیل عبدی را به دست گرفتند.
اردیبهشت ماه سال جاری هم جمعی از معلمان اعلام کردند در همبستگی با این معلم زندانی اعتصاب غذا می‌زنندگروهی از معلمان در حمایت از اسماعیل عبدی اعتصاب غذا می‌کنند
با وجود گسترش حمایت‌ها از اسماعیل عبدی، مقام‌های قضایی همچنان نسبت به سرنوشت او بی‌تفاوت هستند.