آغاز اعتصاب غذای اسماعیل عبدی، معلم محبوس در بند ۳۵۰ اوین

برگرفته از سایت هرانا

اسماعیل عبدی معلم زندانی و فعال صنفی معلمان در بند ۳۵۰ زندان اوین از روز جاری در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه در «صدور احکام امنیتی» برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح «خروج روند پیگیری پرونده‌ خود از حالت امنیتی به عادی»، دست به اعتصاب غذا زده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دهم اردی‌بهشت ۱۳۹۶، اسماعیل عبدی معلم زندانی و فعال صنفی معلمان در بند ۳۵۰ زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده است.

آقای عبدی مدتی قبل با نگارش نامه ای سرگشاده اعلام کرد در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه  در ” صدور احکام امنیتی” برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح ”خروج روند پیگیری پرونده‌ خود از حالت امنیتی به عادی” از تاریخ دهم اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

پس از آن، خانواده اسماعیل عبدی خواستار بررسی مجدد پرونده این فعال صنفی معلمان شدند. به گفته اعضای  خانواده عبدی، در حال حاضر این فعال صنفی در شرایط مناسبی قرار ندارد و بهتر است که مسئولان قضایی در پرونده او که در مقام دبیرکل پیشین کانون صنفی معلمان به فعالیت در امور مربوط به حقوق صنفی معلمان و دانش‌آموزان مشغول بوده است، تجدید نظر کنند.
پیش‌تر، حسین تاج، وکیل این معلم زندانی گفته بود که به دلیل وجود منع قانونی و هم‌چنین مخالفت ضابطین  قضایی با مرخصی نوروزی اسماعیل عبدی موافقت نشد. این وکیل دادگستری با بیان این‌که درخواست اعاده دادرسی برای این پرونده انجام خواهد شد، ابراز امیدواری کرد این فعال صنفی که تنها به جرم دفاع از حقوق معلمان و پیگیری مطالبات صنفی به زندان محکوم شده، تبرئه شود.
شایان ذکر است، اسماعیل عبدی بدنبال تایید حکم شش سال زندان در دادگاه تجدید نظر، نوزدهم آبانماه ۹۵۵ بدون اخطار قبلی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید