قربانیان مافیای مسئولان زندان رجایی شهر کرج؛ سه اعتصاب غذا در سلول، یک خودکشی و دو مجروح

برگرفته از سایت هرانا

در جدیدترین دور از خشونت باندهای تبهکار درون زندان که بعضا از حمایت مسئولینی در زندان برخوردار هستند، دست‌کم سه زندانی با وضعیتی بسیار بغرنج در سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده اند. این زندانیان معترض از حق تماس با خانواده و بسیاری از حقوق ابتدایی محروم شده اند. همزمان در محل یکی از همین سلول‌های انفرادی یک زندانی اقدام به خودکشی کرد و دو زندانی دیگر که به تحریک مدیر داخلی زندان توسط زندانیان دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، در بیمارستان رجایی کرج بستری شدند. یکی از آنان در وضعیت کما قرار دارد. اخیراً دولت آمریکا سازمان زندان های ایران  و رئیس سابق آن را به دلیل نقض گسترده حقوق بشر بصورت کامل تحریم کرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید حسن حسینی، علی جهانگیری و حسین یحیایی، سه زندانی عادی از سالن ۱۸ اندرزگاه ۶ زندان رجایی شهر کرج که به دستور حسن کرد، رئیس اندرزگاه در «سوئیت» (سلول چندنفره) به سر می‌برند، از یک هفته پیش دست به اعتصاب غذای اعتراضی نسبت به وضعیت خود زده و در وضعیت نامناسبی قرار گرفته اند.

این زندانیان که از ملاقات محروم بودند، از سه روز پیش با قطع امکان تماس تلفنی نیز روبرو شدند، مسئله ای که باعث شد خانواده‌های آنان بیش از پیش در بی‌خبری و نگرانی به سر ببرند.

یک منبع نزدیک به خانواده‌های این زندانیان دراین‌باره به گزارشگر هرانا گفت: “زندانیان ما قربانی مافیای دولتی در زندان رجایی هستند. آقای محمد مردانی رئیس زندان، داریوش امیریان مدیر داخلی و روسای اندرزگاه‌ها از جمله آقای حسن کرد و آقای اخلاقی، خون زندانیان را در شیشه کرده‌اند. هر زندانی که خارج از حلقه این مافیا باشد محکوم به مرگ است. دست مان به هیچ جایی هم بند نیست.”
این منبع در ادامه سخنان خود افزود “حسن، علی و حسین توسط رئیس اندرزگاه مجبور شده‌اند به سالنی بروند که در آنجا زندانیان تحت امر مسئولین زندان قصد دارند آنان را بر سر اختلافات درون زندان به قصد کشت بزنند. برای همین این سه زندانی از تن دادن به این انتقال خودداری کردند، بعد از این مقاومت آنها را از حدود ۱۰ روز پیش به سوئیت منتقل کرده اند. که از حدود یک هفته پیش دست به اعتصاب غذا زدند. حال یکی از آنها خیلی بد است اما برای اینکه کسی متوجه نشود حتی به بهداری هم نبرده اند. تماس تلفنی شان نیز قطع شده و خانواده هایشان در بی خبری و نگرانی به سر می برند.”
منبع مطلع دیگری در مورد تنش های درون زندان و قربانیان فعالیت باندهای تبهکار مورد حمایت بعضی از مسئولین زندان به گزارشگر هرانا گفت: “در همین سوئیت یکی زندانی دیگر با هویت محفوظ به دلیل فشارهای مشابه دست به خودکشی زد و نهایتا به بیمارستان اعزام شد. از سرنوشت ایشان خبری در دست نیست.
چند زندانی دیگر نیز به دستور داریوش امیریان و با هماهنگی آقای اخلاقی رئیس اندرزگاه به اندرزگاه یک منتقل شدند. به گواه زندانیان آقای امیریان در جمع و خطاب به زندانیان تحت امر خود گفته بود؛ آنها را مورد ضرب و شتم قرار دهند. بر اثر این ضرب و شتم سه نفر از آنها به شدت مجروح و به بیمارستان رجایی کرج منتقل شدند.”

«بهروز حسینی، عباس یوسفی» هویت دو تن از زندانیان «به شدت مجروح شده» است که به بیمارستان منتقل شده اند. به گفته نزدیکان آقای یوسفی، وی در وضعیت کما به سر می‌برد.

لازم به یادآوریست در مهر ماه سال ۱۳۹۰ اتحادیه اروپا لیستی از ناقضان حقوق بشر را منتشر و مشمول تحریم قرار داد که حسن آخریان به عنوان ریاست بند ۱ زندان رجایی شهر کرج در این لیست قرار داشت. مصطفی بزرگ نیا، رئیس بند ۳۵۰ زندان اوین نیز دیگر تحریم شده اتحادیه اروپا به دلیلی مشابه است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۲۴ فروردین نیز اداره کل زندان‌های استان تهران و سهراب سلیمانی، رییس سابق این سازمان، را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید