مهدی کوخیان؛ تداوم اعتصاب غذا در سلول انفرادی اداره اطلاعات سپاه تبریز

برگرفته از سایت هرانا

مهدی کوخیان بازداشت شده پرونده کانال تلگرامی “شهر خبر ملکان” در سیزدهمین روز اعتصاب غذا در سلول انفرادی اداره اطلاعات سپاه تبریز نگهداری می شود. این فعال مدنی توسط این نهاد تحت فشار است تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک منبع آگاه از وضعیت آقای کوخیان گفت: “مهدی کوخیان در اطلاعات سپاه تبریز نگهداری می شود. گویا به مهدی فشار وارد می کنند که اعتصاب خود را بشکند ولی مهدی بر اعتصاب خود مصمم است.”
این منبع مطلع در ادامه توضیحات خود به گزارشگر هرانا، افزود: “در راستای این فشارها، با خانواده ایشان تماس گرفته اند و گفته اند که وضعیت وی خوب نیست و ما هر چه میگوییم که لبهایش را باز کند و اعتصابش را بشکند ولی مهدی از روی لج بازی این کار را نمی کند. به خانواده شان گفته که شما (خانواده) بر مهدی فشار وارد کنید تا اعتصابش را بشکند.”
منبع نزدیک به مهدی کوخیان در پایان تاکید کرد: “آخرین اطلاعی که خانواده از وضعیت جسمی مهدی به دلیل اعتصاب غذایش دارند این بود که درد معده داشت و کلیه هایش هم ناراحت بود و موقعی که کمی سرما به کلیه هایش می خورد از درد کلیه خیلی ناراحت می شد.”
مورخ ۲۹ آذرماه مهدی کوخیان و کریم‌ چایچیان دو شهروند اهل ملکان در منزل خود توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شدند. ماموران مراجعه کننده ضمن تفتیش منزل آنها اقدام به توقیف وسایل شخصی الکترونیکی و ارتباطی این دو شهروند نمودند.
به گفته نزدیکان این دو فعال، برای هر دو قرار وثیقه صادر شده بود که هر دویشان با تاکید بر بیگناهی خود از گذاشتن وثیقه خودداری کردند.

آقایان کوخیان و چایچیان از هنگام انتقال از اماکن ملکان به زندان مراغه (مورخ ۱ دی ماه) در این زندان با دوختن لبان خود دست به اعتصاب غذا زده و به بخش قرنطینه زندان منتقل شدند.

کریم چایچیان در ساعات پایانی روز پنجم دی ماه از زندان مراغه آزاد شد، اما آقای  کوخیان با تداوم اعتصاب غذا به سلول های انفرادی اداره اطلاعات سپاه منتقل شده است.
بنا به گفته نزدیکان مهدی کوخیان و کریم چایچیان، علت اصلی دستگیری این افراد فعالیت در کانال تلگرامی “شهر خبر ملکان” بوده است.
کانال شهر خبر ملکان، کانالی با بیش از ۱۲۵۰۰ نفر عضو است که در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی مشکلات سطح شهر ملکان را تحت پوشش قرار می دهد.
شایان ذکر است که مهدی کوخیان بارها و بارها به دلیل فعالیتهای مدنی خود در ملکان دستگیر شده است.
ملکان (ملک‌کندی -ملیکان) با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت در جنوب غربی استان آذربایجان‌شرقی قرار گرفته است.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید