وخامت حال علی شریعتی و بستری شدن مادرش؛ آخرین وضعیت زندانیان اعتصابی


برگرفته از سایت هرانا
علی شریعتی در هفتادوسومین روز از «اعتصاب غذای ناپیوسته» خود یا وضعیت وخیم جسمی در زندان اوین به سر می برد، پزشکان در مورد آسیب دیدگی شدید کبد وی هشدار داده اند. از سوی دیگر مادر این زندانی از شدت استرس ناشی از شرایط فرزند خود در بیمارستان بستری شده است. همزمان سعید شیرزاد در سی و هفتمین روز اعتصاب در زندان رجایی شهر کرج درپی افت فشار ساعاتی قبل به بیمارستان امام خمینی منتقل شده است. مهدی کوخیان در بیست و سومین روز اعتصاب خود در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران تبریز مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. اعتصاب غذای نزار زکا زندانی لبنانی در زندان اوین و ایت الله نکونام در زندان ساحلی قم همچنان ادامه دارد. محمد صابر ملک رئیسی زندانی سیاسی جوان در زندان اردبیل نیز بدون رسیدگی در بند قرنطینه زندان اردبیل به سر می برد. در کنار زندانیان اعتصابی آرش صادقی که اخیرا به اعتصاب غذای طولانی خود پایان داده بود علیرغم وخامت حالش در بیمارستان بستری نشده و کماکان عواقب ناشی از اعتصاب و عدم رسیدگی پزشکی جان او را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پزشکان بهداری زندان اوین در مورد آسیب دیدگی شدید کبد علی شریعتی در هفتادوسومین روز از «اعتصاب غذای ناپیوسته» هشدار داده اند، با این حال این زندانی سیاسی همچنان از تزریق سرم خودداری می کند.

روز چهارشنبه در هفتاد و دومین روز اعتصاب غذای آقای شریعتی، شایسته شهیدی، مادر این زندانی، پس از حمله قلبی، برای ساعاتی در بیمارستان بستری شد.
به گفته منابع نزدیک به خانواده شریعتی، پزشکان علت بستری شدن را حمله قلبی و فشارهای عصبی خانم شهیدی ذکر کرده‌اند.

سعید شیرزاد زندانی سیاسی زندان رجایی شهر در سی و هفتمین روز درپی افت فشار شدید و بیهوشی ساعاتی پیش به بیمارستان امام خمینی منتقل شده است.

حال جسمانی وی وخیم گزارش شده و پزشکان و مسئولین زندان سعی در زدن سرم و باز کردن لب های داشته اند که با مقاومت همبندی های وی مواجه شده اند.
سعید شیرزاد روز چهارشنبه ۲۲ دی نیز «به دلیل درد در معده و قفسه سینه» به بهداری زندان رجایی شهر منتقل شده و پزشک بهداری زندان اعلام کرده‎ که این درد «به علت ترشح اسید معده ناشی از گرسنگی ایجاد شده‎است».

مهدی کوخیان در بیست و سومین روز اعتصاب خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه پاسداران تبریز مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

این فعال مدنی تا ۳ روز بعد از انتقال به این بازداشتگاه، لبهای خود را دوخته نگه داشته بود. اما بازجویان این اداره نظامی با اجبار و ضرب و شتم لبهایش را باز کرده اند اما وی هم‌چنان به اعتصاب غذای خود ادامه می دهد.
آقای کوخیان از سلامتی جسمی خوبی برخوردار نیست، کلیه ها و معده ش به شدت درد می کنند و بدلیل استرس های مستمر وارده امکان خوابیدن کافی از او سلب شده است.
منابع هرانا همچنین از تداوم اعتصاب غذای نزار زکا در زندان اوین و آیت الله نکونام در زندان ساحلی قم خبر می دهند.
از وضعیت جسمی آقای زکا جزییات زیادی در دست نیست اما وکیل او در مصاحبه با رسانه ها تداوم اعتصاب غذای او را که از ۸ دسامبر آغاز شده تایید کرده است که با این حساب آقای زکا در سی و چهارمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد.
آیت الله نکونام نیز بیست و سه روز است علاوه بر اعتصاب غذا در اعتصاب دارو نیز به سر می برد، وی که از مدرسان حوزه علمیه محسوب می شود تاکنون علیرغم درخواست چهره های سرشناس مذهبی و نیز پزشکان بهداری حاضر به پایان دادن به اعتصاب غذای اعتراضی خود نشده است.

از سوی دیگر محمد صابر ملکی دیگر زندانی سیاسی که در پانزدهمین روز اعتصاب غذا در زندان اردبیل به سر می برد بدون رسیدگی در بند قرنطینه این زندان نگهداری می شود.

سلامت جسمانی وی پس از ضرب و شتم و سپس اعتصاب غذا بسیار نامناسب گزارش می شود.
از سوی دیگر، آرش صادقی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین که اخیرا به اعتصاب غذای ۷۱ روزه خود پایان داده است علیرغم وعده های دادستانی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم نگه داشته شده است.
این زندانی شب گذشته بر اثر افت فشار (۸ روی ۶) حالت تهوع و بالا آوردن خون ابه به بهداری منتقل و پس از تزریق داروی ضدتهوع به بند بازگشت.
شب گذشته آرش صادقی بعد از خوردن مقداری غذا دچار حالت تهوع و بالا آوردن خون آب شده که طبق نظر پزشک بیمارستان طالقانی که پیش تر گفته بود او خونریزی ۱۲.۵ درصد معده دارد و این موضوع سلامت و جان او را تهدید می کند.
گفته میشود نهاد سپاه پاسداران با بستری شدن آقای صادقی در بیمارستان مخالف است.
لازم به یادآوری است در روزهای اخیر عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران به همراه میشل فرست گزارشگر ویژه وضعیت مدافعان حقوق بشر و  آقای رولاند آژوی، گزارشگر کارگروه سازمان ملل در بازداشت های خودسرانه با انتشار بیانیه ای نسبت به خطر مرگ زندانیان عقیدتی در اعتصاب غذا و یا زندانیانی که به تازگی اعتصاب غذای خود را پایان داده اند از جمله آرش صادقی، علی شریعتی، سعید شیرزاد، محمدعلی طاهری، مهدی کوخیان، محمدرضا نکونام، حسن رستگاری و نزار زکا هشدار دادند. 
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید