جزئیات وضعیت پزشکی سعید شیرزاد، انتقال به بیمارستان و بازگشت به زندان

برگرفته از سایت هرانا

شامگاه شب گذشته، سعید شیرزاد زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در سی و هفتمین روز اعتصاب غذای خود درپی وخامت حال به بیمارستان امام خمینی منتقل و سحرگاه روز جاری به زندان بازگردانده شد. جزئیات وضعیت پزشکی این زندانی درپی می آید.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید شیرزاد روز گذشته در پی افت شدید فشار خون «۷ روی ۵»، لرزش زیاد بدن و ضعف در تکلم به بیمارستان منتقل شد. وی تا چند ساعت قدرت تکلم نداشته است.

بعد از انجام آزمایشات و گرفتن نوار قلب از آقای شیرزاد، مشخص شد معده او دچار ترشح اسید شده، بدون او با کمبود آب مواجه است و همچنین ماهیچهای ساق پای این زندانی دچار انقباض شدید شده است.

این زندانی در اعتصاب غذا بعد از تزریق یک سرم مربوط به تنظیم ضربان قلب، به دلیل ممانعت از تزریق سرم غذایی، ساعت ۵ صبح دوباره به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.
تا کنون مقامات زندان رویه بی تفاوتی در برابر مطالبات و اقدام به اعتصاب غذای آقای شیرزاد در پیش گرفته اند و تا زمان تنظیم این گزارش حاضر به مذاکره و بررسی مطالبات او نشده اند.
لازم به یادآوری است، سعید شیرزاد، از روز هفدهم آذرماه در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار و فقدان امنیت زندانیان عقیدتی با دوختن لبانش دست به اعتصاب غذا زده است.
آقای شیرزاد ضرب و شتم مهدی فراحی شاندیز توسط مسئولین زندان را از جمله مثالهای فقدان امنیت  در زندان و موارد اعتراضی خود اعلام کرده است.

این زندانی در نامه ای به مسئولان زندان اعلام کرده به دلایلی از جمله “توهین مستمر ماموران به خانواده های زندانیان، عدم قبول نامه های رسمی اعتصاب غذا که موجب سلب مسئولیت پزشکی از مسئولان زندان میشود، بازداشت اعضای خانواده های زندانیان سیاسی در سالن ملاقات، جلوگیری از اعزام زندانیان سیاسی بیمار به مراکز درمانی، ضرب و شتم زندانیان سیاسی و اعزام اجباری به دادگاه توسط مامورین و نهایتا جلوگیری از گردش هوا در سالن با جوشکاری در و پنجره ها که سلامت زندانیان را در معرض خطر می اندازد” دست به این اعتصاب غذا می زند.

یک منبع آگاه از وضعیت آقای شیرزاد به این خبرگزاری گفته بود: “سعید از رئیس زندان پرسیده بود آیا نامه اش به دادستانی ارسال شده یا نه و اینکه تا نماینده دادستان و نماینده رئیس سازمان زندان ها نیاید به اعتصابش پایان نمیدهد، رئیس زندان در جواب گفته است دادستانی در جواب نامه اعلام کرده موارد مطرح شده در نامه حکومتی هست و ربطی به زندانی ندارد.”
شایان ذکر است، جمعی از زندانیان سیاسی-عقیدتی در سالن ۱۲ زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر کرج،در قالب نامه ای ضمن ابراز نگرانی از عوارض اعتصاب غذا، با برشمردن خواسته های سعید شیرزاد، زندانی در اعتصاب  غذای این سالن، حمایت خود را از او اعلام و بر لزوم تحقق خواسته های این زندانی تاکید کردند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید