بازداشت تحصن کنندگان در حمایت از مرتضی مرادپور در تبریز

برگرفته از سایت اخبار روز
دوشنبه  ۲۹ آذر ۱٣۹۵ -  ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶


روز جاری در ادامه تحصن اعتراضی خانواده مرتضی مرادپور در مقابل دادگستری تبریز، دستکم ۱۴۴ نفر شامل پدر و برادر مرتضی مرادپور بازداشت شدند. مرتضی مرادپور زندانی سیاسی در زندان مرکزی تبریز با وخامت حالش، پنجاه و ششمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود را پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طبق اعلام قبلی جمعی از فعالین مدنی و خانواده مرتضی مرادپور ساعت ۱۰ صبح امروز ۲۹ آذرماه در حمایت از خواسته های این زندانی در اعتصاب غذا، در مقابل دادگستری تبریز برای سومین روز تحصن کردند.
تحصن کنندگان درحالی که پارچه و عکس هایی از مرتضی مرادپور در دست داشتند، شعارهایی به زبان های ترکی و فارسی در حمایت از این زندانی سر دادند.
یک منبع نزدیک به خانواده مرادپور در این باره به گزارشگر هرانا گفت «ماموران امنیتی حاضر در محل به فردین (برادر مرتضی مرادپور) گفتند که پارچه را جمع کنید و بعد از جمع کردن پارچه نوشته، آن را از دست فردین گرفتند. حدودا نیم ساعت بعد ماموران امنیتی ریختند و به طور وحشیانه تحصن کنندگان را بازداشت کردند.»
به گفته این شاهدان در صحنه، دستکم ۱۴ نفر در این تحصن دستگیر شدند که ۳ نفر از آنها با نامهای حسن مرادپور (پدر مرتضی و فردین مرادپور) رحمان اکبری و عالیه نوروزی (پدر و مادر میلاد اکبری از دستگیرشدگان) پس از چند ساعت آزاد شدند.
از ۱۱ شهروندی که در بازداشت مانده اند، هویت ۸ نفر به شرح زیر احراز شده است:
۱.فردین مرادپور (برادر مرتضی مرادپور)
۲.میلاد اکبری
۳.مصطفی عوض پور
۴.وحید فائزپور
۵.سیامک مردانی
۶.محمد مردی
۷.سعداله ساسانی
۸.عادل بوقچاچی
شایان ذکر است، شهروندان بازداشت شده در حال حاضر در ساختمان اطلاعات نیروی انتظامی واقع در خیابان صائب شهر تبریز نگهداری می شوند و اعلام اعتصاب غذا کرده اند.
معصومه امانی، مادر مرتضی مرادپور در تحصن امروز ۲۹ آذر ۹۵ در یک فایل صوتی که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته، ضمن تاکید بر اینکه «مرتضی دارد می میرد» خواستار آزادی او شده و از مردم و فعالین خواسته است پسرانش را تنها نگذارند.
عصر روز یک‌شنبه ۲۸ آذر، مامورین اداراه اطلاعات تبریز با مراجعه به منزل پدری مرتضی مرادپور بدون ارائه حکم قضایی و احضاریه، معصومه امانی مادر و فردین مرادپور برادر این زندانی سیاسی را برای صبح دوشنبه (امروز) به ستاد خبری اداره اطلاعات تبریز احضار کرده بودند.
لازم به تاکید است، روز یکشنبه فقط به پدر این زندانی سیاسی اجازه ملاقات با وی داده شد و حتی به مادر و برادر وی هم اجازه حضور در این ملاقات را ندادند.
در این ملاقات، مرتضی مرادپور به پدر خود گفته است: اکنون پس از گذشت ۵۵ روز از اعتصاب غذا، دیگر من مثل سابق سلامتی‌ام را به دست نخواهم آورد، اما با توجه به شکل‌گیری برخی از اعتراضات و امکان دستگیری دوستان و هم‌فکرانم در این تجمعات، حاضر هستم که پیش از آن که این قضیه ابعاد گسترده‌تری یابد، حتی آزادی با عنوان دیگری به غیر از اجراء ماده ۱۳۴، مثل «آزادی مشروط» را هم بپذیرم، اما چنانچه در این تجمعات افراد دیگری دستگیر شوند یا مشکلی برای خانواده‌ام پیش بیاید، همچنان بر موضع قبلی‌ام در مورد اجرای ماده ۱۳۴ و پیرو آن آزادی‌ام، پافشاری خواهم کرد و به هیچ وجه حاضر به توقف اعتصاب غذا نخواهم شد و تا آخر بر موضع آزادی یا مرگ ایستادگی خواهم کرد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید