اطلاعیه تحصن فردین مرادپور در برابر ساختمان دادگستری تبریز

اطلاعیه تحصن فردین مرادپور در برابر ساختمان دادگستری تبریزبرگرفته از سایت كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها

یکشنبه، 28 آذر 1395 


كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 28آذر: فردین مرادپور، برادر فعال مدنی دربند مرتضی مرادپور، با انتشار اطلاعیه‌ای در صفحه فیس بوکی خود، ضمن اشاره به جزئیات تحصن روز پنجشنبه ۲۵آذر ۹۵ اشاره کرده، تنها به درخواست مادرش فرصتی یک روزه را در اختیار مسئولین قضایی و زندان تبریز برای حل مسئله از طریق گفتگو قرار داده بود و حالا با اتمام این فرصت یک روزه و با توجه به تعطیلی دو روزه که منجر به نتیجه خاصی نشده، با اعلام بی اعتمادی و فریبکاری مسئولین قضایی و زندان تبریز اعلام کرده است که از روز یکشنبه تحصن خود را بدون توجه به هر درخواستی تا حصول به نتیجه و پذیرش درخواست مرتضی و پیرو آن آزادی اش ادامه دهد. وی همچنین تاکید کرده که در صورت بازداشت به خاطر درخواست آزادی برادرش مرتضی مرادپور دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.
متن کامل اطلاعیه وی که در فیس بوک اش منتشر شده است به قرار زیر می باشد:
جهت اطلاع
روز پنجشنبه ۲۵آذر پس از شروع تحصن در جلوی دادگستری تبریز با حضور خانواده ام با توجه به اینکه خبر این تحصن را در شبکه های اجتماعی مجازی به اشتراک گذاشته بودم، تعدادی از فعالین مدنی، دوستان و همفکران مرتضی برای اعلام حمایت از وی و درخواست آزادی اش در این محل حضور به هم رسانیده بودند. درست وقتی قصد آغاز این تحصن را داشتیم، نماینده دادستان با توجه به غیبت وی من، مادرم و حسن دمیرچی را به نمایندگی از جمع حاضر برای مذاکره و گفتگو فراخواند، آخرین سخنان وی هم این بود که تا زمانی که وی به اعتصاب غذای خود خاتمه ندهد، به درخواست او رسیدگی نخواهیم کرد و گفت این اشتباه را یک بار در مورد تو مرتکب شده ایم- آزادی در حین اعتصاب غذا- و آن را یک بار دیگر تکرار نمی کنیم.
البته این پاسخ مسئولین قضایی برای من قابل پیش بینی بود و آنها با فریبکاری هرچه تمام پیش از آغاز این تحصن درخواست مذاکره و گفتگو کردند و مادرم هم از من خواست تا این گفتگو را رد نکنم، اما با فریبکاری هرچه تمام کاری کردند که با پایان وقت اداری اقدامی در جهت قبول درخواست مرتضی صورت نگیرد و قرار شد روز یکشنبه ملاقاتی با حضور نماینده دادستان، خانواده من و حسن دمیرچی به نمایندگی از فعالین مدنی حاضر در این تحصن با مرتضی برای خاتمه اعتصاب غذا صورت بگیرد.
اگر به این فرصت یک روزه تن دادم تنها به درخواست مادرم بود، وگرنه پیگیری های ما از سال ۸۸ادامه دارد و این فریبکاری و وعده وعیدهای توخالی از طرف مسئولین قضایی استان مسئله ای تازه ای نیست و در طول این مدت هم که مرتضی در اعتصاب غذا بسر برده، هم مراجعات و پیگیری های مستمر ما به سرانجام نرسیده و در روز پنجشنبه هم یک بار دیگر اوج فریبکاری خود را نشان دادند، بنابراین با توجه به اتمام این فرصت یک روزه از روز ۹۵/۹/۲۸ به تحصن خود در برابر ساختمان دادگستری تبریز ادامه خواهم داد و هیچ درخواستی مبنی بر توقف این تحصن تا پذیرش درخواست مرتضی و آزادی را نخواهم پذیرفت و در صورت دستگیری هم با درخواست آزادی مرتضی مرادپور دست به اعتصاب غذای خشک خواهم زد. همچنین لازم می دانم عنوان کنم عواقب هرگونه خطر جانی در مورد مرتضی مرادپور را متوجه مسئولین قضایی و زندان تبریز می دانم.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید