پایان اعتصاب غذای رسول رضوی و وخامت حال تعدادی دیگر / آخرین وضعیت زندانیان در اعتصاب غذا

برگرفته از سایت هرانا

درحالی که روز جاری رسول رضوی با پیام کوتاهی در چهل و چهارمین روز به اعتصاب غذای خود در ندامتگاه مرکزی کرج پایان داد، وحید صیادی نصیری در سی‌ویکمین روز به سلول‌ انفرادی منتقل شده، کلیه چپ حسین رجبیان عفونت کرده و علی شریعتی نیز به بیمارستان منتقل شده است. تعداد دیگری از زندانیان اعتصابی همچنان به اعتصاب خود ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز ۲۵ آبان‌ماه ۹۵، رسول رضوی زندانی سیاسی تبعیدی به ندامتگاه مرکزی کرج در ۴۴‌مین روز با نگارش نامه‌ای با اشاره بر وعده مساعد مسئولین قضایی، به اعتصاب غذای خود پایان داد.
آقای رضوی در پیامی کوتاه که نسخه ای از آن در اختیار هرانا قرار گرفته، گفته است: “من خود و جانم را برای وطنم میدانم و برای خودم هیچ درخواست و منفعتی ندارم .به وسیله این نوشته شایعاتی مبنی بر شکنجه و اذیت و آزار از طرف مسئولین زندان را رد کرده و دست تمامی کسانی که به خاطر من اذیت شده اند را می بوسم و بنا به درخواست دوستان و مسئولین قضایی و جناب نادر قاضی پور به امید رسیدگی به درخواست های اینجانب و به خاطر منافع آذربابجان به اعتصاب غذای خود پایان می دهم.”
از سوی دیگر وحید صیادی نصیری در سی‌ویکمین روز از اعتصاب غذای خود توسط مقامات زندان اوین به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ این زندان منتقل شد. از وضعیت جسمانی این زندانی اطلاعی در دست نیست.
آقای صیادی از تاریخ ۲۵ مهرماه، در اعتراض به ۱۳ ماه بلاتکلیفی پرونده خود در اعتصاب غذا به سر می برد. این زندانی سیاسی با اتهامات «توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» در دادگاه بدوی به ۸ سال حبس محکوم شد. اما با گذشت ۱۳ ماه از تاریخ صدور حکم اولیه و اعتراض وی، هنوز هیچ حکمی از دادگاه تجدیدنظر دریافت نکرده است.
حسین رجبیان هنرمند زندانی در بند هفت زندان اوین نیز دچار عفونت در کلیه چپ شده ولی از درمان خودداری بعمل آورده است. روز گذشته به این زندانی و برادرش مهدی رجبیان که او نیز در بند هشت این زندان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، خبر داده شده بود که دادستانی با درخواست مرخصی آن‌ها مخالفت کرده است.
این دو برادر هنرمند زندانی که به طور تنبیهی از هم جدا شده و در بندهای هفت و هشت این زندان نگهداری می شوند، از روز جمعه ۷ آبان در اعتصاب غذا هستند . نوزدهمین روز را پشت سر گذاشته‌اند. مهدی رجبیان نیز تاکنون به دلیل خونریزی معده چندین بار به بیمارستان منتقل شده است.
هم‌چنین روز جاری علی شریعتی دیگر زندانی سیاسی در اعتصاب غذا در این زندان، در شانزدهمین روز به دلیل بی هوشی به بیمارستان چمران منتقل شد.
این فعال سیاسی، روز دهم آبان‌ماه «درحال انجام کار اداری در شهرداری» بازداشت و برای تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکومیت خود به بند هشت زندان اوین منتقل شد و از بدو ورود در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب غذا زده است.
شایان ذکر است اعتصاب غذای آرش صادقی در بند هشت زندان اوین و مرتضی مرادپور زندانی تبعید شده به ندامتگاه مرکزی کرج تداوم داشته و به ترتیب به بیست‌وسه و نوزده روز رسیده است. از وضعیت جسمی این دو زندانی نیز اطلاعی در دست نیست.
محمدعلی طاهری، دیگر زندانی عقیدتی است که از سرنوشت وی و همچنین تداوم اعتصاب غذای وی که در ماه گذشته به تایید وکیل ایشان نیز رسید اطلاعی در دست نیست. با توجه به بی خبری طولانی مدت از وضعیت نامبرده و عدم دسترسی وکلا به ایشان هرانا بصورت مستقل در مورد وضعیت جسمی نامبرده و همچنین اعتصاب غذای او نمی تواند اظهار اطلاع کند.             

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید