شعله پاکروان، مادر ریحانه جباری، به اداره اطلاعات احضار شد

برگرفته از سایت رادیوزمانه
۲۵ آبان ۱۳۹۵

شعله پاکروان، مادر ریحانه جباری، زندانی اعدام شده که در روزهای گذشته و به دنبال برگزار کردن مراسم سالگرد اعدام فرزندش بازداشت شده بود، تلفنی به اداره اطلاعات احضار شده است و باید ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه، ۲۵ آبان ماه به محل تعیین شده مراجعه کند.
reyhaneh-jabari
احضار تلفنی افراد خلاف قانون است اما با وجود اعتراض‌های افراد حقیقی و حقوقی، همچنان اتفاق می‌افتد.
خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش کرده است که شعله پاکروان روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ ماه ۹۵، به صورت تلفنی به اداره اطلاعات احضار شده و بایستی ساعت ۱۰ صبح در محل مشخص حضور یابد.
۲۹ مهرماه امسال (۱۳۹۵)، ماموران لباس شخصی با پشتیبانی پلیس امنیت، ضمن اعمال خشونت مانع برگزاری سالگرد اعدام ریحانه جباری بر سر مزار او شدند.
در جریان این ماجرا شعله پاکروان و چند نفر دیگر از شرکت‌کنندگان در این مراسم برای چند ساعت بازداشت شده بودند.
ریحانه جباری در سال ۱۳۸۶، هنگامی که تنها ۱۹ سال داشت، به اتهام قتل مرتضی عبدالعلی سربندی بازداشت شد. او گفته بود برای دفاع از خود در برابر تجاوز جنسی مرتکب قتل شده است. مرتضی عبدالعلی سربندی پزشک عمومی بود که گفته می‌شود کارمند وزارت اطلاعات بوده و لوازم پزشکی تجارت می‌کرد. او هنگام وقوع قتل ۴۷ سال داشت.
ریحانه جباری سحرگاه شنبه سوم آبان‌ ماه در زندان رجایی‌شهر کرج به دار آویخته شد.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید