زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین: ما از دوری و اعتصاب غذای دوستانمان در رنجیم

برگرفته از سایت هرانا

۹ زندانی سیاسی ساکن بند ۳۵۰ زندان اوین در نامه‌ای نسبت به موج جدید اعتصاب غذای زندانیان سیاسی واکنش نشان داده و خواستار بازگرداندن کلیه زندانیان سیاسی از بندهای مختلف زندان اوین و هم‌چنین زندان رجایی‌شهر کرج به بند ۳۵۰ شدند. متن این نامه را در ادامه بخوانید.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۹ زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین، ضمن اعتراض به محبوس بودن خود در شرایط شبه انفرادی، مجددا خواستار بازگرداندن دیگر زندانیان سیاسی از بندهای هفت و هشت زندان اوین و هم‌چنین زندان رجایی شهر به بند ۳۵۰ شدند.
چندی قبل نیز زندانیان این بند در نامه ای خطاب به مسئولین قضایی با تاکید بر اصل تفکیک جرائم ، خواهان کنار هم قرار گرفتن تمام زندانیان سیاسی دراین بند (۳۵۰) شده بودند.
مسئولان زندان در مواجهه با اصرار ایشان دایر بر انتقال سایر زندانیان سیاسی به بند ۳۵۰ تحقق این موضوع را از اختیارات نهاد های امنیتی دانسته بودند.
متن این نامه را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید؛
ما از دوری و اعتصاب غذای دوستانمان در رنجیم
بند ۳۵۰ اوین پس از حوادث ۲۸ فروردین سال ۱۳۹۳ (معروف به پنجشنبه سیاه اوین ) هر روز برای محبوسانش طاقت فرسا تر از پیش شده است.
علاوه بر انتقال تعداد کثیری از زندانیان این بند به زندانها و بندهای دیگر ، بند ۳۵۰ پس از بهار ۱۳۹۳ هرگز ورودی جدید نداشته است.
مدتهاست که تنها ۹ زندانی در این بند نگهداری می شوند ، این ایزوله شدن شرایطی بسیار شبیه و حتی دشوار تر از دوران انفرادی را برای زندانیان به همراه داشته است.
اعتصاب غذاهای مکرر زندانیان سیاسی در بندهای مختلف زندانهای اوین و رجایی شهر و سایر زندانهای سراسر کشور و صدور بیانیه های مختلف در اعتراض به نقض مکرر حقوق بشر حکایت از این دارد که با پراکنده کردن زندانیان سیاسی در زندانها و بندهای مختلف نمی توان مانع اعتراضات قانونی آنان گردید و این عمل حتی در تسهیل اداره امور زندانیان نا کارآمد است.
جدا نگه داشتن زندانیان سیاسی از یکدیگر یک شکنجه غیر مستقیم است که در کنار محرومیت زندانیان سیاسی از برخورداری از حقوقی چون مرخصی و آزادی مشروط و تضعیف هر چه بیشتر روحیه ایشان را هدف گرفته است.
زندانیان بند ۳۵۰:
اکبر امینی / یاشار دارلشفا / احمد دانشپور / محسن دانشپور / علی زاهد / عبدالفتاح سلطانی / حسن سی سختی / سهیل عربی / محمد صدیق کبودوند
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید