آخرین بروزرسانی؛ وخامت حال زندانیان اعتصابی/ پیوستن امیر امیر قلی و نامه ای از وحید صیادی

برگرفته از سایت هرانا

درحالی‌ که وضعیت جسمانی زندانیان در اعتصاب غذا به سرعت رو به وخامت می رود، مسئولین زندان اوین به افزودن فشار بر این زندانیان ادامه می دهند. آرش صادقی در بیست‌وچهارمین روز، تهدید به انتقال به بند ۴ شده است، همزمان مهدی و حسین رجبیان در بیستمین‌ روز به بند ۴ منتقل شدند. درحالی که از علی شریعتی در هفدهمین روز و مرتضی مرادپور در بیستمین روز (در ندامتگاه مرکزی کرج) اطلاعی در دست نیست، گزارش شده روز جاری امیر (علی) امیرقلی در بند هشت در اعتراض به مضروب شدنش توسط یک زندانی خارجی و فقدان امنیت جانی، دست به اعتصاب غذا زده. از سوی دیگر صبری حسن‌پور که شب گذشته درپی حمله قلبی به بهداری زندان اوین منتقل شده بود، به دلیل امضای نامه حمایتی از زندانیان در اعتصاب، به طور تنبیهی به بند ۴ این زندان منتقل و در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب دارو زده است. وحید صیادی نصیری در سی‌ودومین روز اعتصاب غذا به بهداری منتقل شده و از تزریق سرم خودداری کرده است. وی یادداشت کوتاهی با عنوان «عاشقانه‌ای به همسرم» نگاشته است که به هدف جلب توجه افکار عمومی در ادامه می آید.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش صادقی در بیست‌وچهارمین روز اعتصاب غذای خود با افت شدید فشار، دچار درد کلیه شده و معده‌اش برای نوشیدن آب با مشکل مواجه است. وی روز جاری از سوی مسئولین حفاظت زندان تهدید به تبعید به بند ۴ این زندان که محلی با امکانات کمتر و مشکلات بهداشتی بیشتر است شد.
این کنشگر مدنی زندانی که خود مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس است، از روز سوم آبان‌ماه در اعتراض به بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی جهت تحمل ۶ سال حبس، دست به اعتصاب غذا زده است.
مهدی و حسین رجبیان دو برادر هنرمند که در بیستمین روز از اعتصاب خود در بند‌های هفت و هشت زندان اوین نگهداری می‌شدند، روز جاری به بند ۴ این زندان منتقل شدند. این انتقال درحالی صورت گرفت که هردوی آن‌ها دچار افت شدید فشار هستند، عفونت کلیه چپ حسین شدیدتر شده و خونریزی معده مهدی رو به وخامت است.
این دو برادر هنرمند زندانی که به طور تنبیهی از هم جدا شده و در بندهای هفت و هشت این زندان نگهداری می شدند، از روز جمعه ۷ آبان در اعتصاب غذا هستند
از وضعیت جسمانی علی شریعتی در هفدهمین روز (در بند هشت زندان اوین) و مرتضی مرادپور در بیستمین روز (در ندامتگاه مرکزی کرج) اطلاعی در دست نیست.
هم‌چنین از بند هشت زندان اوین گزارش می‌رسد، روز جاری امیر (علی) امیرقلی دیگر زندانی سیاسی، توسط یک زندانی خارجی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. آقای امیرقلی که با لباس‌های خونین به سالن ملاقات رفته بود، در اعتراض به نداشتن امنیت جانی و عدم رعایت قانون تفکیک جرائم زندانیان، از امروز اعلام اعتصاب غذا کرد.
یک منبع نزدیک به خانواده امیرقلی در مورد شدت زخمی شدن وی به گزارشگر هرانا گفت: “یک زندانی سومالیایی با دستگیره در آن‌چنان به صورت امیر کوبیده که لپش پاره شده است.”
از سوی دیگر، صبری حسن‌پور دیگر زندانی سیاسی در بند هشت که از بیماری قلبی رنج برده و شب گذشته درپی حمله قلبی به بهداری منتقل شده بود، روز جاری به دلیل امضای نامه حمایتی از زندانیان در اعتصاب غذا، به طور تنبیهی به بند ۴ منتقل شده است. این زندانی نیز در اعتراض به این اقدام مسئولین زندان، دست به اعتصاب دارو زده است.
در زندان اوین وحید صیادی نصیری در سی‌ودومین روز اعتصاب غذا با وخامت حالش شب گذشته بعد از انتقال به بهداری و خودداری از تزریق سرم، مجددا به بند ۴ منتقل شده و روز جاری یادداشت کوتاهی با عنوان «عاشقانه‌ای به همسرم» نگاشته و نسخه‌ای از آن در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است.
آقای صیادی نصیری که از چهار روز پیش به دلیل انتقالش به بند چهار در اعتصاب غذای خشک نیز به‌سر می‌برد در این نامه نوشته است: “امروز در سی‌ودومین روز از اعتصابم هستم که دلیلش دادخواهی و رسیدگی به شرایط قضایی است تا هرچه بیشتر اینان را به اجرای قانونی که دستنوشته خودشان است، مجبور کنم. تا بتوانم به این اجراها پایان دهم. سال گذشته را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم. هنگامی که درانفرادی بودم و ازهم بی‌خبر، و اینان نگذاشتند حتی دقایقی در بهترین روز زندگی‌مان، یعنی سالگرد ازدواج‌مان، صحبت کنیم. آنقدر تلخ بود که نمی‌شد به مامور بازجو، عشق را فهماند. اکنون یکسال از آن شرایط تلخ می‌گذرد. شرایطی که یک وطن‌پرست عاشق آزادی به آن دچار شده است. همسر مهربانم، من نگران و متوجه سختی های این جامعه که در حوزه خاکمان است و با آن مبارزه می‌کنیم، هستم. دست‌هایت را به گرمی می‌فشارم و بر آن بوسه می‌زنم و سرتعظیم در برابر این فداکاری فرود می‌آورم. خاطرنشان می‌کنم، که در تاریخ آریایی ایران زنان فداکاری هم‌چون تو، کم نبوده‌اند که توانستند با صبر و تحمل و یاری همسرانشان حماسه‌ساز شده و افتخاری بزرگ را برای کشورمان رقم بزنند. مطمئنا این استقامت و صبوری تو و تمام بانوانی که در شرایط تو هستند، نویدی امید بخش برای توده مردمان خواهد بود. ما میراث دار سرزمینی هستیم که نسبت به آن مسئولیم و باید به آیندگان پاسخ‌گو باشیم تا فرزندان این خاک پرگهر در دامان صلح و آرامش زندگی کنند.”
وحید صیادی نصیری از تاریخ ۲۵ مهرماه، در اعتراض به ۱۳ ماه بلاتکلیفی پرونده خود در اعتصاب غذا به سر می برد. این زندانی سیاسی با اتهامات «توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» در دادگاه بدوی به ۸ سال حبس محکوم شد. اما با گذشت ۱۳ ماه از تاریخ صدور حکم اولیه و اعتراض وی، هنوز هیچ حکمی از دادگاه تجدیدنظر دریافت نکرده است.
محمدعلی طاهری، دیگر زندانی عقیدتی است که از سرنوشت وی و همچنین تداوم اعتصاب غذای وی که در ماه گذشته به تایید وکیل ایشان نیز رسید اطلاعی در دست نیست. با توجه به بی خبری طولانی مدت از وضعیت نامبرده و عدم دسترسی وکلا به ایشان هرانا بصورت مستقل در مورد وضعیت جسمی نامبرده و همچنین اعتصاب غذای او نمی تواند اظهار اطلاع کند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید