یورش به منزل ستار بهشتی

برگرفته از سایت اخبار روز

آدينه  ۵ شهريور ۱٣۹۵ -  ۲۶ اوت ۲۰۱۶

روز جاری در پی اعلام مراسم سالگرد تولد ستار بهشتی، نیروهای امنیتی منزل پدری وی را محاصره و با فیلمبرداری از مراجعه کنندگان، از ورود آن‌ها ممانعت بعمل آوردند. هم‌چنین سحر بهشتی، خواهر ستار بهشتی و همسرش نیز با ضرب و شتم بازداشت شدند.

یک منبع نزدیک به خانواده بهشتی با بیان این‌که سحر بهشتی، خواهر ستار بهشتی و همسرش با ضرب و شتم بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده‌‌اند، به گزارشگر هرانا گفت: “نیروهای امنیتی تمام کوچه را بسته اند و با فیلمبرداری از مراجعه کنندگان از ورود آن‌ها جلوگیری می‌کردند. تنها افرادی که زودتر رفته بودند موفق شدند در مراسم حضور یابند.

در پی بازداشت توام با ضرب و شتم سحر بهشتی همراه همسرش، در مراسم سالروز تولد برادر جان باخته اش (ستار بهشتی)، گوهر عشقی، مادر ستار و جمعی از فعالین مدنی به اداره پلیس امنیت رباط کریم مراجعه کردند که در این بین محمد مظفری یکی از فعالین بازداشت و بعد از نیم ساعت بازجویی در بیابان‌های اطراف منطقه رها شد. سحر بهشتی نیز توسط قاضی کشیک در دادسرای پرند بازپرسی شده است.
یک منبع نزدیک به خانواده بهشتی دراین‌باره توضیح داد: “بعد از بازداشت سحر و همسرش، گوهر عشقی (مادر ستار) و جمعی از فعالین برای پیگیری به پلیس امنیت رفتند ولی آن‌ها گفتند خبر نداریم. به اداره اطلاعات رفتیم آن‌ها هم گفتند خبر نداریم. که در همین حین خودرویی آمد و خانم گوهر را سوار کرد و گفت ایشان را میبریم تا دختر و دامادش را تحویلش دهیم. ماموران گفتند کسی نیاید تا یک ساعت دیگر حتما آن‌ها را آزاد می‌کنیم. محمد مظفری و ناصر اشجاری نیز برای پیگیری به پلیس امنیت مراجعه کرده بودند که محمد مظفری بازداشت شد. کارت ماشین آقای اشجاری نیز توسط این نهاد توقیف شد.”
این منبع مطلع با تاکید بر اینکه گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، بازداشت نشده است در ادامه افزود: “محمد مظفری بعد از نیم ساعت بازجویی در بیابان های اطراف رباط کریم رها شد. سحر نیز توسط قاضی کشیک بازپرسی شده و هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برد اما شوهرش آزاد شده است. ضمن اینکه پلیس امنیت گفته است دیگر حق ندارید چنین مراسمی بگیرید. خانم عشقی را نیز با ماشین به منزل منتقل کرده اند و حال خوشی ندارد.”
ستار بهشتی وبلاگ نویس و کارگر جوانی بود که به دلیل فعالیت در فضای مجازی از سوی پلیس فتا بازداشت شد و در بازداشتگاه تحت فشارهای روانی و فیزیکی جان باخت.

بیانیه ی جعفر عظیم زاده
یورش به مراسم تولد ستار بهشتی لکه ننگ دیگری بر دامن سرمایه داری حاکم بر ایران است

امروز پنجم شهریور ماه روز تولد کارگر مبارز ستار بهشتی بود. مادر ستار بهشتی برای گرامیداشت یاد عزیز فرزند قهرمانش از انسانهای شریف و ازادیخواه برای گرامیداشت تولدش دعوت کرده بود و بزرگ زنان و مردان زیادی برای شرکت در این مراسم عازم منزل پدری این کارگر جسور شده بودند. اما این مراسم از همان ساعات اولیه شروع با تهاجم بیشرمانه مامورین و چماق بدستان حکومت مواجه شد و سحر بهشتی عزیز (خواهر ستار بهشتی) و همسرش در همان ساعات اولیه بازداشت و از حضور دهها انسان شریف و آزادیخواه در این مراسم ممانعت بعمل آمد.
چنین برخوردی با مراسم تولد انسانی که زیر دستان مامورین رسمی دولت جمهوری اسلامی جانش را از دست داد چیزی جز بیانگر وحشت حکومتگران از طبقه کارگر ایران و یاد و خاطره فرزندان در خاک خفته آن نیست.
دستگیری سحر بهشتی و همسرش و تحمیل رنج و محنت مضاعف بر مادری وارسته و فرزند از دست داده، لکه ننگ دیگری بر دامن حکومتی است که بر دوش آرمانهای انسانی انقلاب ۵۷ بردگی محض را بر طبقه کارگر ایران تحمیل کرد.
دور نیست روزهایی که کارگران و مردم ایران دست به بازخواستی تاریخی از اینان خواهند زد، اما تا آنروز ما لحظه ای در دفاع از شرافت و حقوق انسانی خود درنگ نخواهیم کرد.
سحر بهشتی عزیز و همسرش بی درنگ آزاد باید گردند و باید دولت روحانی به عنوان قوه مجریه کشور از گوهر عشقی، این مادر بزرگ طبقه کارگر ایران برای عمل امروز مامورین اش عذرخواهی کند و به فوریت دادگاهی صالحه با حضور نماینده های تشکهای مستقل کارگری برای رسیدگی به قتل ستار بهشتی عزیز تشکیل و آمران و مرتکبین این جنایت به سزای عمل خود برسند.

جعفر عظیم زاده – عصر روز پنجم شهریور ماه ۱٣۹۵
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید