ناقض حقوق بشر: محمدصالح جوکار

برگرفته از صفحه فیسبوک و سایت عدالت برای ایران



محمدصالح جوکار، نماینده فعلی یزد در مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کل کشور به دلیل نقش اساسی در سرکوب دانشجویان و دانش‌آموزان معرتض و نیز بازداشت بدون مجوز روزنامه‌نگاران و فعالان مختلف مرتکب نقض حقوق بشر شده است.
جوکار قبل از انقلاب در تشکیل گروه‌های سیاسی جهت جلوگیری از جذب دانشجویان در گروه‌های کمونیستی فعال بود. او تا سال ۱۳۸۸ فرماندهی نیروهای سپاه پاسداران را در استان‌های یزد، هرمزگان و چهارمحال بختیاری بر عهده داشت. 
از جمله برنامه‌های جوکار در زمان ریاستش بر سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کل کشور می‌توان به طرح مشکلات جهت اغنای ذهن معلمان نسبت به عفاف و حجاب، طرح ترویج گفتمان امام و رهبری در دانش‌آموزان و فرهنگیان و طرح ولایت دانش‌آموزی اشاره کرد. 
اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۱۸ مهر ۱۳۹۰ (۱۰ اکتبر ۲۰۱۱)، ۲۹ مقام ایرانی از جمله مصطفی برزگر گنجی را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد.
جوکار در واکنش به قرار گفتن نامش در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا به دلیل نقض حقوق بشر گفته بود: « تحریم از سوی اتحادیه اروپا را برای خود افتخار می‌دانم و این نشان از مسیر صحیحی است که انتخاب کردم.»


نام و نام خانوادگی:
محمدصالح جوکار
موارد نقض حقوق بشر:
فرمانده بسیج دانش آموزی، او در این مقام در سرکوبی دانش آموزان و دانشجویان معترض، فعال بود و نقش اساسی در بازداشت های بدون مجوز فعالان و روزنامه نگاران مخالف داشت.
اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۱۸ مهر ۱۳۹۰ (۱۰ اکتبر ۲۰۱۱)، ۲۹ مقام ایرانی از جمله محمدصالح جوکار را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد.[1]


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید