جعفر عظیم زاده مرخصی ۵ روزه را رد کرد

ادامه ی اعتصاب غذا در ۴۲مین روز 
برگرفته از سایت اخبار روز
پنج‌شنبه  ۲۰ خرداد ۱٣۹۵ -  ۹ ژوئن ۲۰۱۶


دیدار جمعی از معلمین و فعالین اجتماعی با خانواده ی عظیم زاده


جعفر عظیم زاده با رد مرخصی و تاکید بر ادامه اعتصاب غذا خواهان برداشته شدن اتهامات امنیتی از پرونده های فعالین صنفی شد.
به گزارش اتحادیه ی آزاد کارگران ایران، صبح دیروز چهارشنبه ۱۹خرداد خانواده جعفر عظیم زاده، وثیقه ایی را که به منظور اعزامش به مرخصی ۵ روزه اخذ شده بود پس گرفتند.

پیشتر، به دنبال خودداری عظیم زاده از تست روزانه فشار خون در بهداری زندان و اعزام به بیمارستانهای سطح شهر، مسئولین قضایی اعلام کرده بودند با آزادی موقت وی با این منظور که نامبرده خواسته هایش را از مجاری قانونی پیگیری و پس از آزادی اعتصاب غذایش را پایان دهد، موافقت می کنند.
در پی اعلام موافقت مقامات قضایی با آزادی موقت عظیم زاده، خانواده وی با سپردن وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی شرایط آزادی او را فراهم کردند. اما آخر وقت اداری روز سه شنبه مورخ ۱٨ خرداد ماه متوجه شدند که این وثیقه بر خلاف توافق انجام شده، نه برای آزادی جعفر عظیم زاده، بلکه به منظور دادن مرخصی ۵ روزه به وی، اخذ شده است.
بدنبال این وضعیت و کسب اطلاع جعفر عظیم زاده از آن، وی ضمن تاکید بر رسیدگی به خواسته هایش مبنی بر برداشته شدن اتهامات امنیتی از پرونده های فعالین صنفی و در این چارچوب اعاده دادرسی و آزادی خود، با مرخصی ۵ روزه مخالفت کرد و با خواست وی خانواده اش اقدام به پس گرفتن وثیقه اخذ شده کردند.

جعفر عظیم زاده امروز در شرایطی چهل و دومین روز اعتصاب غذا را پشت سر میگذارد که از یک هفته پیش در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته هایش از دادن تست روزانه فشار خون و وزن در بهداری زندان و اعزام به بیمارستانهای سطح شهر خودداری کرده و در حال حاضر با قرارگرفتن در یک شرایط جسمانی نامعلوم و وخیم تر، جانش بیش از پیش به مخاطره افتاده است.
جعفر عظیم زاده، خواهان برداشته شدن اتهامات امنیتی از پرونده های مفتوح کارگران و معلمان معترض، فعالین صنفی زندانی و پایان دادن به امنیتی کردن به اعتراضات و اعتصابات کارگران و معلمان است.

بنابر این گزارش، علیرغم اینکه این خواسته های برحق از دو ماه پیش و طی بیانیه ی مشترکی از سوی وی و اسماعیل عبدی اعلام و در این مدت به نحو شور انگیزی به خواست میلیونها کارگر و معلم تبدیل شده است، با این حال دولت و مسئولین قضایی نه تنها کمترین توجهی به آن نکرده اند بلکه اسماعیل عبدی را با عجله و بلافاصله پس از آزادی از زندان به محاکمه کشیدند و اخیرا در صدد بر آمدند که به جای آزادی جعفر عظیم زاده طبق توافق انجام شده، با حیله و نیرنگ از طریق دادن مرخصی ۵ روزه به وی، اراده این کارگر حق طلب و مصمم را برای ادامه اعتصاب غذا در هم بشکنند.

اتحادیه ی آزاد کارگران ایران تاکید کرده است: از نظر ما در اتحادیه آزاد کارگران ایران، اعمال چنین سیاستهایی از سوی دولت و قوه قضاییه یک دهن کجی آشکار به خواست میلیونها معلم و کارگر و سماجت و تاکید بر تداوم سیاست سرکوب و امنیتی کردن اعتراضات کارگران و معلمان است .سیاستی که نه تنها عملا راه به جایی نخواهد برد بلکه بیش از پیش با اعتراضات گسترده تر و قاطعانه تر کارگران و معلمان مواجه و دیری نخواهد پایید که با نیروی متحد آنان در هم شکسته خواهد شد.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید