حکم اعدام برای ۳ فعال اهوازی و حبس ابد برای ۴ فعال دیگر

  برگرفته از سایت اخبار روز
سه‌شنبه  ۱۷ فروردين ۱٣۹۵ -  ۵ آوريل ۲۰۱۶

دادگاه انقلاب ایران شعبه اهواز حکم اعدام برای ٣ تن از فعالان سیاسی اهل شهر حمیدیه و برای ٣ فعال دیگر حبس ابد صادر کرد.
اسامی سه فعال محکوم به اعدام که از یک خانواده می باشند عبارتند از: قیس عبیداوی وبرادرش احمد عبیدوای و پسر عموی آنها سجاد عبیداوی.
اما محکومان به حبس ابد عبارتند از: محمد حلفی ,۲۵ ساله , محکوم به ٣۵ حبس در زندان یزد - و مهدی صیاحی ,٣۵ ساله حبس در زندان یزد - مهدی معربی ,۲۵ سال حبس – علی عبیداوی ,۲۵ سال حبس.
پیشتر، خبرگزاریهای رسمی ایران به نقل از رئیس دادگستری خوزستان فرهاد افشارنیا، خبر دادند که حکم متهمان شهر حمیدیه غرب اهواز در ملاءعام اجرا خواهد شد.
این فعالان در آوریل ۲۰۱۵ در شهر حمیدیه بازداشت شدند ودر تاریخ ۲۶ خردادماه ۱۳۹۴، جلوی دوربین شبکه تلویزیونی «پرس تی‌وی» وابسته به وزارت اطلاعات برده شدند تا اعترافات اجباری خود را که تحت شکنجه از آنها گرفته شده بود بازگو کنند.
نیروهای اطلاعات اهواز موضوع قتل یک نیروی سپاه که بیش از ۵ سال پیش اتفاق افتاده، به آنها نسبت می دهند اما تاکنون چندین تن از فعالان اهل حمیدیه به همین اتهام بازداشت شده اند که چهار نفر از آنها به احکام سنگین ۲۰ سال و حبس ابد و تبعید محکوم شدند.
سازمان حقوق بشر اهواز، ضمن محکوم کردن این احکام اعدام، و زندانهای طولانی مدت، از کلیه سازمانها و نهادهای مدافع حقوق بشر می خواهد تا با اعمال فشار بر مقامات قضایی جمهوری اسلامی اعدام قریب الوقوع این فعالان عرب اهوازی را متوقف کنند و نیز خواستار اعاده دادرسی عادلانه و علنی و حق متهمان در دفاع از خود و برخوداری از وکلای مستقل می باشد.

سازمان حقوق بشر اهواز
۲ آوریل ۲۰۱۶

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید