راهپیمایی هفت کیلومتری کارگران معترض نیشکر هفت تپه

  برگرفته از سایت اخبار روز
يکشنبه  ۲۵ بهمن ۱٣۹۴ -  ۱۴ فوريه ۲۰۱۶

صبح روز ۲۴ بهمن ماه، حدود ۲۵۰ نفر از کارگر فصلی «نی بر» مجتمع کشت و صنعت هفت تپه (که به کار تخصصی بردیدن ساقه نی‌شکر اشتغال دارند) در واکنش به پرداخت نشدن بیش از ۶ ماه حق بیمه دست از کار کشیدند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه با اعلام این خبر گفت: معترضان در واکنش به پرداخت نشدن بیش از ۶ ماه از حق بیمه سال جاری خود و دیگر همکارانشان به قصد تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری شهرشوش مسافت ۷ کیلومتری محل کار تا ورودی شهر را راهپیمایی کردند.
این کارگر با بیان اینکه در این بین برخی مسئولان با وعده پی گیری مطالبات معترضان به راهپیمایی کارگران فصلی نی خاتمه دادند؛ در ادامه در تشریح مطالبات خود وسایر همکارانش گفت: علارغم پرداخت نشدن ۱۰ میلیارد تومان از مطالبات بیمه‌ای کارگران فصلی نی بر که مربوط به سالهای ۶۸ تا ۹۰ می‌شود، شرکت کشت وصنعت هفت تپه حق بیمه سال جاری کارگران نی بر را پرداخت نکرده است.
به گفته وی مشکلات کارگران نی بر کشت وصنعت هفت تپه همچنان به قوت خود باقی است و این کارگران که هم اکنون به دلیل ماهیت کارشان (فصلی بودن) تا آبان ماه فصل درو بیکار هستند در تامین مایحتاج روزانه خود دچار کمبود منابع مالی هستند. 
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید