کارگران کارخانه ذوب فلز خاتون آباد شایسته حمایت هستند

برگرفته از سایت اخبار روز
آدينه  ۹ بهمن ۱٣۹۴ -  ۲۹ ژانويه ۲۰۱۶

اتحادیه ی آزاد کارگران ایران: خبرهای متفاوتی از بازداشت ۲۰ نفر در کارخانه ذوب فلز خاتون آباد منتشر شده اند. خبری حکایت از آن دارد که شب سه شنبه ۷ بهمن در ادامه اعتراضات کارگران بیکار شده کارخانه ذوب فلزخاتون آباد، یگان ویژه با درخواست مسولین شهرستان شهر بابک به محل تجمع آنان در نمازخانه کارخانه یورش برده و ۲۰ نفر از آنها را بازداشت کرده اند. این کارگران بعد ازآنکه مسولین شهرستان شهربابک برای بازگشت به کارآنان کاری نکردند (همانهائی که به یگان ویژه دستور سرکوب و بازداشت کارگران را صادر کردند)، روز سه شنبه مقابل درب کارخانه تجمع کردند. خبر دیگر می گوید که افراد بازداشت شده کسانی هستند که در آزمون استخدامی نمره لازم را کسب ننموده اند. علت تجمع در این کارخانه آشکار و غیر از حافظان وضع موجود و در این مورد بخصوص مسولین سیاسی امنیتی شهر بابک که بیکاری و به تبع آن به تباهی کشاندن زندگی توده های میلیونی کارگران امری طبیعی می دانند، برای هر انسانی قابل فهم و در خور حمایت است. این انسانهای شریف و به ورطه نابودی سوق داده شده، که به بیکاری یا به اخراج خود معترض بوده و تنها علت تجمعشان استخدام یا اگر بر اساس یکی از خبرهای منتشره بازگشت به کار بوده، پاسخ مسولین حفظ امنیت برای سرمایه داران و کارفرمایان، همان گونه که بویژه طی دو ماه گذشته در شهرویی، عسلویه، بافق و دورود اتفاق افتاد،گسیل نیروهای امنیتی، انتظامی و یگانهای ویژه بوده تا آنها را به گلوله ببندند و یا بازداشت کنند.در شرایط امروز پسا تحریم، سرمایه داری ایران با امید به عملی کردن سرمایه گذاریها از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای نجات اقتصادش از بحران، پاسخی غیر از رویاروئی و خشونت عریان ندارد.عملکرد هم سو و یک دست دو ماه گذشته دستگاههای دخیل در سرکوب، کشتار و بازداشت کارگرانی که خواستار پرداخت حقوقهای به عقب افتاده خود یا کار و یا بازگشت به کار بوده اند، وضعیت زندگی فلاکت بار و روزگار وحشتناک کارگران در دوران طلائی بعد از لغو تحریمها که از مدتها قبل وعده اش به صاحبان سرمایه داده می شد را ترسیم کرده است.

اما با وجود سبعانه ترین حملات، کارگران دست از مبارزه برای دفاع از حق طبیعی حیات و دیگر حقوق انسانی خود بر نداشته و همچنان با جسارت بیشتر و همراه خانواده هایشان با وسعت گسترده تر و قدرتمندتر بر حق خواهی خود مصر و پا بر جا هستند. خانواده های کارگران با حضور خود در کنار کارگران که بارها در به ثمر رساندن اعتراضات یا آزادی بازداشت شدگان تأثیر بسزا داشته اند، ثابت کرده اند که دارای قدرتی تعیین کننده هستند و این پیام را به گوش مسولین می رسانند که اگر شما با گردانهای انتظامی و یگانهای ویژه می آئید، ما نیز با نان آورانمان می آئیم.

اتحادیه آزاد کارگران ایران حمایت خود را از مبارزات کارگران بیکار شده و یا بیکاران جویای کار در محل کارخانه ذوب فلز خاتون آباد اعلام و از حضور و پشتیبانی دلیرانه خانواده های آنان تقدیر می کند، ضمن اینکه از بقیه کارگران شاغل در این کارخانه می خواهد که از خواست هم سرنوشتیان خود حمایت کنند، خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان و تحقق خواست آنها است. داشتن کار یا بیمه بیکاری برای تمام افراد بیکار حقی انکار ناپذیر است و هیچ بهانه ای برای طفره رفتن از بر آورده کردن آن قابل پذیرش نیست.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید