اعتصاب همزمان ۲۰۰۰ کارگر معادن زغال سنگ کوهبنان!

برگرفته از سایت اخبار روز
يکشنبه  ۱٣ دی ۱٣۹۴ -  ٣ ژانويه ۲۰۱۶


صبح روز شنبه ۱۲دی، برای اولین بار در تاریخ کوهبنان - واقع در استان کرمان - کارگران چند معدن شهرستان کوهبنان در اعتراض به عدم پرداخت به موقعه حقوق خود دست به اعتصاب زدند.

به گزارش سایت های محلی، بیش از ۲۰۰۰ کارگر معادن اصلی چشمه پودنه، پابدانای جنوبی و... به نشانه اعتراض از رفتن به داخل تونل های حفر زغال خودداری کردند و خواهان پرداخت معوقات دو ماهه خود شدند.
سایت عارف خبر داده است بعد از اعتصابات گسترده و پی در پی کارگران برخی از معادن زغالسنگ شهرستان به منظور رفع نا به سامانی اوضاع حقوق در ماه های گذشته، صبح روز شنبه برای اولین بار در تاریخ کوهبنان کارگران معادن چند معدن شهرستان کوهبنان در اعتراض به عدم پرداخت به موقعه حقوق خود دست به اعتصاب زدند.

سایت کارگران کرمان نیز خبر داده است، صبح روز شنبه تعداد هزار نفر از کارگران معدن پابدانا در مقابل درب ورودی معدن اعتصاب کرده و درخواست پرداخت معوقات خود را از مسئولان معدن طلب کردند، کارگران معدن هشونی هم اعلام کردند اگر تا ظهر روز جاری (شنبه) حقوق ها پرداخت نشود به جمع اعتصاب کنندگان خواهند پیوست.
براساس این گزارش بنقل از یکی از کارگران،کارگران معدن ذغال سنگ پابدانا نزدیک به دو ماه است که حقوق معوقه دارند و مسئولین از پرداخت آن سر باز می زنند و دلیل عدم توجه به این امر را کسادی بازار و به فروش نرفتن ذغال اعلام کرده اند
این کارگر افزود، هنگامی که از مسئولان معدن درخواست حقوق می کنیم به ما اعلام می کنند که شرکت ذوب آهن اصفهان پول ذغال خریداری شده را به ما نپرداخته است و در بعضی موارد هم مسئولان اصفهانی گفته اند؛ که آهن ما به فروش نمی رسد لذا اگر می خواهید به جای پول به شما آهن می دهیم بروید بفروشید و پول خود را بردارید.
این کارگر اعتصابی افزوده است: نزدیک به دو ماه است که این کارگران سخت تلاش می کنند و هرروز حدود ۹۳۰۰ تن ذغال از معدن استخراج می کنند اما حقوقی دریافت نکرده اند و جواب مسئولین معدن به آنها این است که کار کنید سعی می کنیم یک ماه حقوق را به شما بدهیم، لذا کارگران از کار سر باز زده و اعلام کردند که ما هم مشکلاتی داریم که ۲ ماه روی هم جمع شده، لذا باید هر دو ماه حقوق ما یکجا پرداخت شود به همین علت معدن را تعطیل کرده و به خانه هایشان برگشته اند.
وی در ادامه اظهار کرد معدن هشونی هم همین وضعیت را دارد و کارگران آنجا هم اعلام کرده اند که اگر تا ظهر روز شنبه خبری از پرداخت های معوقه نشود، از روز یکشنبه اعتصاب کرده و معدن را تعطیل خواهند کرد.
این کارگر در پایان خاطر نشان کرد: معدن هشونی، پابدانا و معدن اصلی همکار از معادن دولتی هستند که زیر نظر مستقیم شرکت ذغال سنگ کرمان اداره می شوند.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید