پيام نسرين ستوده به تلاشگران برای حق کار دگرانديشان

برگرفته از سایت خبرنامه گویا

یکشنبه 2 فروردین 1394


دوستان، هموطنان و همراهان تحصن «حق کار، حق دگرانديشان»
درودهای بی پايان مرا از ايران پذيرا باشيد. مطلع شدم تعدادی از هموطنانم در سراسر دنيا کارزاری را در حمايت از تحصن «حق کار، حق دگرانديشان» ترتيب داده اند. لازم می‌دانم ضمن سپاس از تک تک افرادی که برای اين کارزار تلاش می‌کنند، مراتب زير را به اطلاع برسانم :دوستان، هموطنان و همراهان تحصن «حق کار، حق دگرانديشان»

۱- تحصن «حق کار، حق دگرانديشان» در پاسخ به محروميت منتقدان از حق کار می‌باشد‌.
۲- از آنجا که وکلا بايد بتوانند بدون ترس و تهديد به انجام وظايف حرفه ای شان بپردازند و اقداماتی ازقبيل بازداشت يا تعليق پروانه مانع از انجام وظايف حرفه ای شان می شود، بنا براين، در اعتراض به مداخله ی مکرر و مستمر نهادهای امنيتی در انجام وظايف وکالتی ام و همچنين انجام وظايف کانون وکلای دادگستری که بايد نهادی مستقل باشد، دست به تحصن در مقابل کانون وکلا زده ام .
۳- بسياری از شما نيز طی ساليان گذشته و در سال هايی که در وطن خود زندگی می کرديد، طعم تلخ چنين محروميت‌هايی را چشيده ايد.
بسياری از همراهان تحصن و يا رهگذرانی که دقايقی تحصن را همراهی کرده اند، اذعان می دارند که شعار تحصن، شعار آن هاست.
۴- در کنار همه ی تضييقات و فشارها به وکلا، تلاش هايی نيز برای گذراندن قانون جديد در جريان است که در صورت تصويب نهايی، استقلال کانون وکلا به کلی از بين می رود و نهاد وکالت به نهادی کاملا دولتی تبديل می شود. در اين خصوص توجه عمومی را به خطراتی که می تواند در صورت تصويب چنين قانونی بروز نمايد ، جلب می کنم .
احتمال تصويب چنين قانونی نگرانی‌های زيادی را به وجود آورده است.
۵- نتيجه ی اين تحصن هرچه باشد، دست کم تلاشی هرچند اندک برای يافتن راهی مدنی جهت اعلام اعتراضات جمعی يا فردی است که اکنون پنج ماه را پشت سر نهاده است .
۵ ماهی که روزهای متوالی به طرح مطالبات متعددی پرداخته است و گاه روزهايی سخت و پرتنش را تجربه کرده است، اما مطالبه ی اصلی آن اعتراض به حکم محروميت از حرفه ی وکالت يک وکيل بوده است.
بی‌شک موضوع اين اعتراض، فردی و شخصی تلقی نمی‌شود، بلکه چه بسا اقدامی در جهت حفاظت از حق دفاع متهمان و مصونيت شغلی وکلا باشد و يا حتی اعتراض به مجازات های مضاعف به جرم ناکرده ی افراد باشد. مجازات‌هايی که علاوه بر تحميل حبس‌های طويل المدت و نا عادلانه، افراد را از حق کار، حق تحصيل و ديگر حقوق شهروندی محروم می‌کند.
بار ديگر مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاش‌های تک تک شما عزيزان اعلام می‌دارم و آرزو می‌کنم کليه ی اين تلاش‌ها به استقرار دمکراسی و حقوق مدنی و شهروندی کمک نمايد.

به اميد تحقق حقوق شهروندی برای ايرانيان
نسرين ستوده
تهران، ۲۴ اسفند ۱۳۹۳


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید