بازرسی وحشیانه، این بار در زندان قرچک/ ضرب و شتم زندانیان زن با باتوم، شوکر برقی و اسپری اشک‌آور

http://www.kaleme.com/1393/02/08/klm-182839/

برگرفته از سایت کلمه
دوشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ 
 
چکیده :سربازان گارد زندان با استفاده از اسپری اشک‌آور و شوکر و باتوم، زنان زندانی را زیر کتک گرفتند و سر و بدن آنها را هدف قرار دادند. تعدادی از زندانیان زن در جریان این حمله، از ناحیه سر و صورت و چشم آسیب دیده اند و آثار کبودی بر بدن آنها باقی مانده است....

بعدازظهر امروز تعداد زیادی از زندانیان زن در زندان قرچک ورامین در جریان یک “بازرسی ساده” با باتوم، شوکر برقی و اسپری اشک‌آور مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار کلمه، سربازان و نیروهای کادری گارد زندان که زندانیان زن را به همراه داشتن سیگار متهم می دانستند، با استفاده از شوکر و باتوم، زنان زندانی را زیر کتک گرفته بودند و سر و بدن آنها را هدف قرار می دادند.
به گفته شاهدان عینی، تعدادی از زندانیان در جریان این حمله، از ناحیه سر و صورت و چشم آسیب دیده اند و آثار کبودی بر بدن آنها باقی مانده است.
به تازگی مسئولان این زندان، استفاده از سیگار را ممنوع کرده اند و بهانه این بازرسی خشونت بار و ضرب و شتم زندانیان نیز مخفی کردن مقداری سیگار از سوی تعدادی از زندانیان اعلام شده است.
زندان قرچک که محکومان زن با جرایم عمومی در آن نگهداری می شوند، به لحاظ شرایط و امکانات عمومی وضعیت نامناسبی دارد و فعالان اجتماعی بارها درباره وضعیت نابسامان و رفتارهای خشن مسئولان این زندان هشدار داده اند.
پنجشنبه دو هفته قبل هم رفتار خشن و خلاف قانون ماموران زندان اوین به بهانه بازرسی از بند ۳۵۰ باعث خشم زندانیان سیاسی و خانواده های ایشان و واکنش گسترده افکار عمومی شده بود.
بی قانونی در برخورد با زندانیان در حالی در زندان های کشور اسلامی ما رواج دارد و حتی کار به ضرب و شتم زندانیان سیاسی هم رسیده است که در همه جای دنیا و حتی در رژیم های نه چندان دموکراتیک، زندانیان سیاسی از احترامی مضاعف برخوردارند.
اما مدعیان حکومت عدل علی نه تنها حرمت آحاد زندانیان را به عنوان شهروندان کشور و صاحبان کرامت و حق حیات پاس نمی دارند، بلکه در برخورد با زندانیان سیاسی نیز هیچ حد و معیار متعارفی را رعایت نمی کنند.
 




Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید