ما درخت می کاریم نه آتش

http://melimazhabi.com/?p=60628

برگرفته از سایت ملی- مذهبی

جمعه ۹م اسفند ۱۳۹۲

مادر سهراب اعرابی، همزمان با سالروز تولد فرزندش با کاشت یک نهال کاج یاد این شهید جنبش سبز مردم ایران را گرامی داشت. این مادر صلح همچنین نهال کاجی هم در آستانه تولد میرحسین موسوی با نیت رفع حصر وی و مهدی کروبی و زهرا رهنورد و آزادی زندانیان سیاسی کاشته است.

مادر سهراب اعرابی ضمن کاشت این نهال های کاج به یاد فرزندش و همچنین به نیت آزادی محصورین، زندانیان سیاسی و برقراری صلح در یادداشتی مردم را به این اقدام در اسفند ماه توصیه کرده است.

به گزارش  کلمه، سهراب اعرابی در سن ۱۹ سالگی بر اثر اصابت گلوله هایی در سال ۸۸ به شهادت رسید و امسال گرامیداشت سالروز تولد ۲۴ سالگی اش برگزار شد.

سالروز تولد سهراب اعرابی همچنین با برگزاری مراسم هایی در منزل وی و بر سر مزار این شهید سبز همراه بود که در آن دوستان و یاران سبز حضور داشتند و طی آن ضمن پخش کلیپ یادبود سهراب اعرابی، پروین فهیمی دلنوشته خود را خطاب به فرزندش قرائت کرد.

متن این دلنوشته به گزارش کلمه به شرح زیر است:

چهارم اسفند روز تولد پسرم سهراب نامی که به دیگر جانباختگان آزادیخواه، وطن پرستان شهید کشورمان پیوند خورد و جاودانه شد.

ماه اسفند، ماهی که شروع کاشتن بذرها و رشد و نمو جوانه ها و بزرگ و سرسبز شدن درختان و آمدن بهار را نوید می دهد.

برای تولدت با کاشت یک نهال کاج که نشانه سرسبزی تو می باشد، در خاک ایران زمین، وجودت را زنده نگه می دارم تا سبز شوی و سراسر ایران را سبز تر کنی.

نهالی هم در آستانه تولد مهندس میرحسین موسوی به نیت رفع حصر ایشان و همچنین آقای کروبی و خانم رهنورد و آزادی زندانیان سیاسی و برقراری صلح و عدالت که آرزوی تمام مردم ایران می باشد، در خاک کشورم خواهم کاشت.

سال ۸۸، وقتی بر سر مزارت برادران داغ دیده ات درخت کاجی را کاشتند، آن را آتش زدند؛ اما «ما باز درخت می کاریم نه آتش.»

سهرابم با الهام از آرزوهایت (سلامتی همه خانواده، سلامتی مردم ایران در تمام نقاط و زندگی کردن همه با هم در صلح و دوستی و دموکراسی) و با توجه به مشکل و بحران محیط زیست و آلودگی هوا که گریبان کشورم را گرفته و روز به روز به شمار بیماران اضافه می کند، تصمیم گرفتم روز تولدت را هر سال در نقطه ای از کشور به یاد تو و تمامی جانباختگان راه آزادی، آرزوی رهایی زندانیان سیاسی و محصورین نهال هایی بکارم تا کشورمان را سراسر سبز و خرم کنم.

اگر تمامی مردم کشورمان به یاد شهیدان و همچنین مفقودین نهالی در ماه اسفند بکارند، بعد از چند سال کشورمان به گلستانی تبدیل خواهد شد و این روش را نهادینه ساخته و به طبیعت جانی دوباره خواهند بخشید.

سهراب عزیزم

هر چند دوری از تو برایم بسیار سخت می باشد، ولی بدان که مادر و برادران و همچنین مردم همیشه سبز ایران به یاد تو و تمامی رهروان راه آزادی هستند و با گرامیداشت یاد شما این پیمان را پاس می دارند.

سهراب عزیزتر از جانم قطعا برای رسیدن به آرزوهایت همچنان تلاش خواهم کرد

«تولد دوباره ات مبارک»

اسفند۹۲



Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید