مادر روح الله توانا : پسرم را از اعدام نجات دهید

http://www.peykeiran.com/content.aspx?id=73633

برگرفته از سایت پیک ایران

هفتم اسفند ۱۳۹۲ برابر با بيست و ششم فوريه ۲۰۱۴

مادر روح الله توانا، زندانی که به اتهام سب النبی به اعدام محکوم شده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که حکم اعدام فرزندش توسط شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور در تاریخ ۲۵ بهمن ماه تایید شده و تا چند روز دیگر این حکم به وکیل و فرزندش در زندان ابلاغ خواهد شد.

پس از ابلاغ حکم امکان اعدام این زندانی هر لحظه وجود دارد در حالیکه مادر این زندانی به کمپین گفت اگر ماده ۲۶۳ قانون مجازات جدید اسلامی بر فرزندش اعمال شود مجازات فرزندش به جای اعدام، ۷۴ ضربه شلاق خواهد بود. همچنین به گفته مادر این زندانی او در دادگاه بدوی اظهار توبه و پشیمانی کرده است.
روح الله توانا، متولد ۵۷، مهندس کنترل کیفیت و اهل مشهد در مهرماه ۱۳۹۰ توسط نیروهای اداره اطلاعات مشهد در منزل شخصیش بازداشت شد. برای او دو پرونده در دادگاه های انقلاب و کیفری استان خراسان رضوی گشوده شد و متهم به شرب خمر، تشویش اذهان عمومی، توهین به ائمه اطهار، زنا، سب النبی(توهین به ائمه طاهرین) ، تهیه و ساخت مشروبات الکلی، توهین به خمینی و رهبری و توهین به رییس جمهوری شد. این زندانی به دلیل یکی از اتهام هایش سب النبی در شعبه پنجم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی محکوم به اعدام شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر و نهایتا در دیوان عالی کشور تایید شد. روح الله توانا اکنون در زندان وکیل آباد مشهد است.
فخری جمالی، مادر این اعدامی به کمپین گفت: «آنها گفتند حکم اعدام طی دو هفتۀ آینده به فرزندم در زندان وکیل آباد شیراز و وکیلش ابلاغ خواهد شد. پسرم هنوز خبر ندارد که حکم اعدامش از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است. مرتب از زندان زنگ می زند و می پرسد و ما بهش فقط امیدواری می دهیم. ما دیگر مجبور به مصاحبه با رسانه ها شدیم. تا به حال می ترسیدیم که اگر مصاحبه کنیم وضعیت فرزندم بدتر شود ولی الان چاره ای نداریم و از همه برای متوقف شدن حکم اعدام فرزندم کمک می خواهیم.»
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید