زینب جلالیان در آستانه نابینایی قرار دارد

http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=55672

برگرفته از سایت اخبار روز: www.akhbar-rooz.com

شنبه  ۱٣ مهر ۱٣۹۲ -  ۵ اکتبر ۲۰۱٣


زینب جلالیان زندانی سیاسی بندزنان زندان دیزل‌آباد با وجود مشکلات شدید جسمی از امکانات درمانی یا مرخصی استعلاجی محروم است و در آستانه نابینایی قرار دارد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی از مدت‌ها پیش از مشکلات بینایی شدید رنج می‌برد و بتازگی دیگر قادر به دیدن نیست.
یکی از بستگان این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "روز چهارشنبه خانواده به ملاقات زینب رفتند ولی مسئولین وی را برای ملاقات نیاوردند و موفق به دیدار وی نشدند. برادرش قبل‌تر از قاضی اجازه ملاقات گرفته بود و با این حال زندان اجازه ملاقات به ما ندادند. زینب علاوه بر مشکلات روده از دو سال پیش از ناراحتی شدید بینایی رنج می‌برد. مسئولین آنقدر رسیدگی نکردند که دیگر جایی را نمی‌بیند. نه خودشان درمان می‌کنند و نه می‌دهند ما ببریم مداوایش کنیم. گذاشتند تا کور شود."
زینب جلالیان در سال ۸۶ از سوی مأموران اداره اطلاعات کرمانشاه دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد.
این زندانی سیاسی در سالهای گذشته به شدت تحت فشار قرار داشته است و بار‌ها در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده است.
گفتنی است، پیش‌تر در گزارشاتی که در خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده بود، علت مشکلات بینایی زینب جلالیان ایراد ضربه به سر وی در هنگام بازجویی عنوان شده است.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید