مادر رامین رمضانی درگذشت



متاسفانه باخبر شدیم که ساعاتی پیش، مادر رامین رمضانی، چشم از جهان فروبست. 
مادر با داغی که جمهوری اسلامی روی قلبش گذاشت، دیگر نتوانست روی سلامت را ببیند. با سن کم، مرتب دچار حمله قلبی می شد. تا اینکه با شدید شدن ناراحتی اش در بیمارستان خاتم الانبیا بستری می شود و بعد از مدتی به کما می رود. خانم مختارزاده در روز 23/11/91 چشم از جهان فرو بست. و متاسفانه نتوانست محاکمه ی آمران و عاملان قتل فرزندش را ببیند.

رامین رمضانی،  جوان 22 ساله ای که در بیست و پنجم خرداد ماه سال 88 در تظاهرات میلیونی مردم، به ضرب گلوله جان باخت. رامین از زابل محل خدمتش برای شرکت در راهپیمایی به تهران آمده بود، روز 25 خرداد 88 از منزل خارج می شود و دیگر به منزل باز نمی گردد.
 
مهدی رمضانی، پدر رامین که برای گذراندن حکمش احضار شده است، با دادستانی تماس گرفته، ماجرای درگذشت همسرش را می گوید و از آنان برای خاکسپاری، یک روز مرخصی می خواهد، که با تهدید دادستانی مواجه می شود؛ که اگر خودت را معرفی نکنی مامورین به زور تو را از سر خاک به زندان خواهند برد.

مهدی رمضانی در آذرماه 1389 بر سر مزار فرزند 22 ساله اش بازداشت شد. در آن روز تعدادی از خانواده های جانباختگان حوادث بعد از انتخابات برای بزرگداشت سالروز تولد امیر ارشد تاجمیر از کشته شدگان عاشورای 88 در بهشت زهرا گرد هم آمده بودند. آنها پس از پایان مراسم، بر سر مزار رامین رمضانی حاضر شده بودند که با هجوم نیروهای امنیتی روبه‌رو و نهایتا پدر رامین رمضانی به همراه تعدادی دیگر دستگیر شدند.

ما مادران پارک لاله با تاکید بر سه خواسته همیشگی خود، (لغو مجارات اعدام و کشتار انسان ها به هر شکل، محاکمه آمران و عاملان جنایت های صورت گرفته در جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن و آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی)، از مسئولین جمهوری اسلامی مصرانه می خواهیم، که حقوق مردم این سرزمین را بیش از این زیر پانگذارند و به خواست این پدر داغدیده توجه کنند و  اجازه حضور در خاکسپاری همسر و همچنین برگزاری مراسم برای آن عزیز را به او بدهند.

ما مادران پارک لاله ضمن گرامی داشت یاد و خاطره رامین رمضانی، درگذشت خانم مختارزاده، مادر رامین رمضانی را از صمیم قلب به خانواده و تمامی مردم ایران تسلیت می گوییم. 

مادران پارک لاله ایران 
24/11/1391


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

2 نظر

  1. به امید رسیدن هر چه زودتر روز دادخواهی

  2. خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

دیدگاه تان را وارد کنید