کمپین برای آزادی ژیلا کرم‌زاده مکوندی

در تداوم روند تحت فشار قرار دادن فعالین سیاسی- مدنی در کشور ژیلا کرم‌زاده‌ی مکوندی، از همراهان مادران پارک لاله (مادران عزادار) از روز سه‌شنبه ششم دی‌ماه سال گذشته، توسط ماموران امنیتی دستگیر و جهت اجرای حکم ۲ سال زندان تعزیری‌اش در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد.
 این در حالیست که خانم مکوندی وضعیت جسمی نامساعدی دارد؛ تا جایی که طی هفته‌های اخیر بارها به دلیل افزایشِ ناگهانی فشار خون، بی‌هوش و به بهداری زندان منتقل شده است.
وی پیش از این در نوزدهم بهمن ماه سال ۱۳۸۸ در منزل دستگیر و مدت ۳۴ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر برده و سپس با قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. کرم‌زاده در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ از سوی دادگاه بدوی با اتهاماتی مبهم به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال حبس تعلیقی تقلیل یافت.
مضاف بر اینکه دستگیری و به بند کشیدن ژیلا کرم‌زاده مکوندی بی‌توجهی طبقه‌ی حاکم به حق آزادی اندیشه و بیان و عدم پایبندی‌ به تعهدات بین المللی را می‌رساند؛ ممانعت از مرخصی استعلاجی و رسیدگی موثر به وضعیت این زندانی سیاسی نیز نقض آشکار موارد متعددی از مقاوله نامه‌های جاری حقوق بشری منجمله بخش دوم ماده‌ی ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان که به انتقال زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند در موسسات تخصصی یا بیمارستان های غیرنظامی در خارج زندان تاکید نموده است.
از این رو، ما جمعی از فعالینی که آزادی و عدالت را از حقوق مسلم و اولیه‌ی انسان‌ها قلمداد می‌نماییم، به علت نگرانی عمیق خود در خصوص وضعیت نامبرده، با راه اندازی کمپینی، تلاش خود را برای آزادی هرچه سریع‌تر وی، به کار می‌گیریم.
این کمپین در راستای این هدف، می‌کوشد تا توجهات افکار عمومی و مجامع حقوق بشری را نسبت به وضعیت این زندانی سیاسی جلب نماید و از عموم رسانه‌ها، افراد، گروه‌ها و سازمان‌های مرتبط نیز صمیمانه تقاضا دارد که برای دست یازیدن به این هدف همراهی‌اش نمایند.
کمپین تلاش برای آزادی ژیلا کرم‌زاده مکوندی، نامه‌ای اعتراضی را نیز تهیه کرده که پس از به حد نصاب رسیدن امضاها نسبت به انتشار آن اقدام خواهد کرد.
در پایان لازم به تاکید است که ژیلا کرم‌زاده مکوندی یکی از صدها زندانی سیاسی-عقیدتی‌ای است که در در حال حاضر در زندان‌های مختلف ایران محبوس هستند؛ کسانی که بدون هیچ قید و شرطی باید آزاد شوند و بدیهی ست که هیچ گونه مماشاتی با جمهوری اسلامی در این مورد که وابسته به جان تک تک این عزیزان است، به حق نخواهد بود.
کمپین تا آزادی ژیلا کرم‌زاده مکوندی
خردادماه 1391
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید