تماس تلفنی منصوره بهکیش از زندان اوین

منصوره بهکیش از زندان اوین با خانواده اش تماس تلفنی گرفت!

مادران پارک لاله: منصوره بهکیش، فعال حقوق بشر و از حامیان مادران پارک لاله ایران که روز یکشنبه 22 خرداد، در یکی از خیابان های تهران دستگیر و به یک سلول انفرادی در بند 209 زندان اوین منتقل شده بود؛ بالاخره پس از 12  روز بازداشت با خانواده اش تماس تلفنی گرفت و از سلامتی خود خبر داد.

مسئولان زندان که درنهایت، پس از فشارهای فراوان نهادهای بین المللی و تلاش فعالین داخلی، اجازه برقراری تماس تلفنی به این زندانی داده اند، ضمن نگه داری وی در سلول انفرادی هم چنان مشغول بازجویی و اعمال شکنجه های روحی بر وی می باشند.

گفتنی است خانواده منصوره بهکیش که پیگیرانه خواهان رسیدگی هر چه سریعتر و آزادی وی هستند، با مراجعات مکرر به نهادهایی هم چون دادگاه انقلاب اسلامی، هر بار با کتمان دستگیری این زندانی و اعلام بی خبری مطلق از وضعیت وی مواجه شده اند. خانواده این زندانی همچنین پس از تماس تلفنی وی، به زندان اوین مراجعه کرده و تقاضای ملاقات کرده اند؛ اما مسئولین زندان از رسیدگی به این درخواست، سر باز زده اند .

لازم به ذکر است مسئولین زندان ضمن جلوگیری از ملاقات خانواده از پذیرفتن لباس و داروهایی که از طرف خانواده برده شده بود نیز خودداری کرده اند.

منصوره بهکیش یک بار دیگر نیز برای حمایت از مادران عزادار در پارک لاله در سال 1388 بازداشت شده بود .

شش نفر از اعضای خانواده بهکیش تاکنون در راه آزادی و برابری، توسط جمهوری اسلامی ایران کشته یا اعدام شده اند. 

خانواده بزرگ بهکیش اکنون شامل مادر خانواده که به مادر بهکیش مشهور است به همراه منصوره و خواهر و برادرش می باشد.
منصوره بهکیش ضمن همراهی با همسر و فرزندانش مسئولیت نگهداری و رسیدگی به امور مادرش را نیز بر عهده داشت. 

پایان خبر
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید