فراخوان سراسری حامیان مادران پارک لاله

جرس: جمعی از گروههای حامی "مادران پارک لاله" در خارج از کشور، در اعتراض به اجرای حکم اعدام چند زندانی سیاسی و احکام جاری اعدام، و همچنین اعتراض به فشارهای وارده به مادران عزادار (کسانی که عزیزان خود را در جریان جنبش از دست داده اند)، در حرکتی سراسری، روز شنبه ٨ ژانویه (۱٨ دی ماه)، در چند شهر جهان دست به تحصن و تجمعات اعتراضی خواهند زد.طی ماههای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، تجمع "مادران عزادار"، شنبه ها بعد از ظهر در محل آب نمای پارک لاله تهران برگزار می گردید، که طی آن تعدادی از مادران و خویشاوندان شهدا و اسرای جنبش اعتراضی مردم ایران، دور هم جمع شده و ضمن روشن کردن شمع، اقدام به خواندن سرود و سوگ آرام می کردند. تجمع کنندگان همچنین خواستار آزادی بازداشت شدگان و حقیقت یابی و افشای ماهیت و دستگیری آمران و عاملان حوادث بعد از انتخابات بودند

بعد از سرکوب گسترده مردم در جریان حوادث پس از انتخابات، تعدادی از این مادران نیز احضار، بازداشت و تهدید شده اند

گفتنی است "تجمع مادران عزادار"، برگرفته از تجمعات اعتراضی مادران آرژانتینی درسالهای دهه هفتاد میلادی است که تعدادی از مادران مفقود شدگان و جانباختگان بدست حکومت دیکتاتوری وقت، مدتی طولانی با روسری های سفید و شمع در دست، در یکی از میادین بوئنوس آیرس تجمع کرده و خواستار "حقیقت یابی در مورد فرزندان خود بودند.

به گزارش تارنمای مادران پارک لاله (مادران عزادار ایران)، بیانیۀ گروههای حامی مادران پارک لاله (خارج از کشور)، در اعتراض به اعدامهای هفته گذشته و همچنین اعدامهایِ احتمالی، به شرح زیر می باشد:

بنا به گزارش خبرگزاری حقوق بشر ایران، تنها در طول سال ۱۳۸۹ جمهوری اسلامی ایران ۱۹۰ زندانی را در سرتاسر ایران به پای چوبه‌هاِی دار برده است که البته بادر نظر گرفتن این واقعیت که بسیاری از اعدامهای صورت گرفته نیز از طریق منابع رسمی اعلام نشده است ، بی شک این آمار حتی بسیار سنگین تر از رقم اعلام شده است . در این میان خصوصاً اعدام زندانیان سیاسی و دگر اندیش با اتهام های واهی و اعتراف گیریهای دروغین تحت شکنجه های قرون وسطایی ، توجه تمامی نهادهای حقوق بشری و وجدانهای بیدار جهان را به خود معطوف ساخته است.

هنوز مادران داغدیده ایران زخم اعدام و شکنجه فرزندان خود را در طی سه دهه پیشین همچنان التیام نایافته برسینه دارند که باز هم باید شاهد رقص آرشها ، شیرین ها ... و فرزادهای خود برچوبه دار باشند . و هنوز از آن کابوس رهایی نیافته اند که شاهدند چگونه پدری چون علی به جرم پدر بودن به چوبه اعدام سپرده می شود . اینک چگونه تاب بیاوریم که همچنان حد اقل بیست فرزند دیگراین آب و خاک تنها به جرایم سیاسی و دگر گونه اندیشیدن در انتظار حکم اعدام هر روز هزاران بار مرگ را تجربه می کنند ؟

فشار روز افزون حکومت جمهوری اسلامی بر خانواده های زندانیان سیاسی -عقیدتی که اینک بیش از پیش حتی مادران پارک لاله (مادران عزادار) را مورد هدف گرفته است نشان از عمق وحشت حاکمیتی دارد که برای هر روز ماندگاری اش حاضر به هر گونه اقدام ضد انسانی است.

گروههای حامی مادران پارک لاله (مادران عزادار ایران) در خارج از کشور، همصدا با مادران دادخواه ایران ضمن محکوم کردن اعدامهای صورت گرفته خواهان لغو فوری احکام اعدام و آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی-عقیدتی می باشند و در حرکتی سراسری روز شنبه ٨ ژانویه این اعتراض خود را به نمایش گذاشته، از دیگر هموطنان دعوت می کنند تا در کنار یکدیگر به جهانی شدن این صدا کمک کنیم.

جمعی از گروههای حامی مادران پارک لاله خارج از کشور از جمله:

حامیان مادران پارک لاله/ اسلو

حامیان مادران پارک لاله/ هامبورگ

حامیان مادران پارک لاله/ کلن

حامیان مادران پارک لاله/ دورتموند

حامیان مادران پارک لاله/ فرانکفورت

حامیان مادران پارک لاله/ ولی - لس آنجلس

حامیان مادران پارک لاله/ بولزانو

حامیان مادران پارک لاله/ فلورانس

حامیان مادران پارک لاله/ رم

 حامیان مادران پارک لاله / ولی- لس آنجلس
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید