آگاه باشید که دارید با دست خود گورتان را می کنید.

شب یلداست و یاران ما همچنان در بندند
دوستان عزیز، درود بی پایان بر شما باد!
امشب شب یلداست و شما همچنان در بندید، یلدا بر شما مبارک باد. کاش بتوانید شب یلدا را در کنار هم بندان خود به شادی بگذرانید. بخوانید و بخندید و بیاندیشید که روز رهایی نزدیک است. امیدوارم فشارهای زندان آنقدر زیاد نباشد که جسم و روان شما را رنجور و آزرده خاطر کرده باشد. تا اندازه ای که برخی از شما دوستان را می شناسم، آنقدر استواری در وجودتان هست که این فشارها خللی در وجود نازنین تان ایجاد نکند.
زندان همیشه مخرب نیست و در بسیاری مواقع انسان های محکم را آب دیده تر می کند، بخصوص زندان های جمهوری اسلامی. چون زندانی در مدت کوتاه زندان خود با مسایل و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند و تجربیات بیشماری می آموزد و می داند که خودش تنها نیست و تعداد بیشماری از انسان های مبارز و آزاده پیر و جوان در نزدیک او گرفتارند و و اگر توفیقی حاصل شود، می تواند با برخی از آنها آشنا شود و این آشنایی نیز همانند دیگر آشنایی ها، پنجره جدیدی را در پیش روی او باز خواهد کرد. همچنین می داند و به خوبی آگاه است که در بیرون زندان، مردم بیشماری هستند که به آنها فکر می کنند و در تلاش اند که هر چه زودتر این دوران زندان و دوری از خانواده و یاران به سر آید و آقایان نیز باید بدانند که بند و شکنجه و زندان و کشتار، علاج دردشان نیست.     
آقایان!
امشب شب یلداست، اگر نمی دانید، بدانید که یلدا شب مهر است و آزادگی، ولی دوستان ما به جای اینکه در خانه و کاشانه خود و در کنار خانواده شان باشند در زندان به سر می برند. البته جای تعجب نیست چون حکومت اسلامی چیزی جز بند و زندان و قتل وغارت و تجاوز و کشتار و تهدید و ارعاب  و محرومیت ندارد. باشد این نیز بگذرد، ولی بالاخره روزی بایستی تاوان این همه ظلمی را که در حق مردم روا داشته اید را پس بدهید. مطمئن باشید که مردم روز به روز بیشتر از شما روی گردان خواهند شد. اگر حکومت زور و سر نیزه حکومت مستدامی بود که کشورهای دیکتاتوری دنیا دوام می آوردند. من قصد نصیحت ندارم چون شما نصیحت پذیر نیستید. ولی بدانید و آگاه باشید که دارید با دست خود گورتان را می کنید.
حتی کسانی که روزی با شما بودند و مدافع تان و یا اینکه توهمی در مورد شما داشتند، از شما روی گردانده اند چه برسد به کسانی که از همان سال های اول به ماهیت اصلی شما پی برده بودند. شما حتی کسانی را که تلاش می کنند در راستای همین قوانین نیم بند و سراپا تبعیض و تحقیرتان حرکت کنند را تحمل نمی کنید و آنها را نیز به بند می کشید و معلوم نیست اساسا با چه چیزی و با چه کسانی مشکل دارید. هر روز داستان های جدید درست می کنید و تلاش می کنید که به زور از آدم ها اعتراف های دروغین بگیرید و فکر می کنید با این پرونده سازی کاذب و سراپا دروغ تان می توانید پایه های حکومت لرزان خود را مستحکم کنید. مطمئن باشید که روز پاسخگویی دور نیست. فکری به حال خود کنید.
گفته بودم زندگی زیباست؛
زندگی آتش گهی دیرنده پا بر جاست؛
گر بیفروزیش، رقص شعله اش در هر کران پیداست؛
ور نه خاموش است و این خاموشی گناه ماست.
یک مادر داغدار / سی ام آذر 1389    
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

1 نظر

  1. مادران عزیزدربندم دوردبرشمامهربانان یلدامبارک تان باشدیلدایی که مهراست وشادی نه یلدایی که فقطبه طولانی بودن تاریکی اش معروف باشدکه میهن عزیزسالیان درازی است که شادمانی اش راندیده گرج یلدای ماشبی است که بدانیم درسفره همه قرص نانی وقاچی هندوانه ودانهای انراست نه اینکه کودکان غمگین وپدران ومادران سردرگریبان ازنداری وخانوادهاهایی که دورازعزیزانشان که درزندان های مردان خدادربندندویادرغربت دورازخاک وطن بیادوطن ودردهای هموطنان روزهای دلتنگی راسرمیکنند

دیدگاه تان را وارد کنید