اکسیون سراسری حامیان مادران پارک لاله به مناسبت ۲۵ نوامبر

madarane-azadar1.jpg
عصرنو: از سال ۱۹۸۱، روز ۲۵ نوامبر، توسط سازمان ملل متحد روز بین المللی برای از میان برداشتن همه شکلهای خشونت علیه زنان اعلام گردیده است .
علت به وجود آمدن چنین روزی به قتل رساندن ۳ خواهر درجمهوری دومینکن ، به نام خواهران میرابل ، در ۲۵ نوامبر سال ۱۹۶۰می باشد.این زنان مبارز به علت داشتن فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم دیکتاتوری وقت ، بعد از شکنجه های فراوان توسط سازمان امنیت ارتش این کشور به قتل رسیدند.
"بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ، در پیامی به مناسبت روز ۲۵ نوامبر، خشونت علیه زنان را نقض فاحش حقوق بشر توصیف کرد."
خشونت علیه زنان، در سراسر جهان اتفاق می افتد، ولی در کشورهایی مثل ایران که نقض قوانین حقوق بشری و عملکردهای غیرقانونی و نابرابری به شکل روزمره اعمال می گردد، زنان دچار ستم و اجحاف مضاعف شده و این درد تاریخی را همواره به گرده می کشند، زنان و مادرانی که به قتل رساندن، در بند بودن و شکنجه شدن فرزندان خود را شاهد بوده اند و در صورت اعتراض ، خود نیز به بند کشیده می شوند.
مادران عزادار , این مادران رنج دیده ، اکرم نقابی و ژیلا مهدویان که از نهم اکتبر در زندان به سر می برند، این ستم و اجحاف مضاعف را به گرده می کشند،مادرانی که هیچ گناهی به جز مادر بودن نداشته اند.
ما حامیان مادران پارک لاله (مادران عزادار ایران) در سراسر جهان، با برگزاری اکسیون سراسری، روز شنبه ۲۷ نوامبر در اعلام همبستگی خود با همه کنشگران حقوق برابر و مخالفین خشونت علیه زنان ، خواهان لغو احکام اعدام ، شکنجه و سنگسار و آزادی همه زندانیان سیاسی - عقیدتی هستیم و با تاکید بر آزادی ۲ مادر در بند، اکرم نقابی و ژیلا مهدویان ، همه طرفداران اجرای حقوق بشر در ایران را به یاری می طلبیم!

حامیان مادران پارک لاله/ لوس آنجلس - ولی
حامیان مادران پارک لاله/فرانکفورت
حامیان مادران پارک لاله/هامبورگ
حامیان مادران پارک لاله/دورتموند
حامیان مادران پارک لاله/ ایتالیا
حامیان مادران پارک لاله/اسلو
حامیان مادران پارک لاله/کلن
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

2 نظر

  1. سلام به مادران عزيزتبريك به مناسبت 25نوامبراز طرف سايت زنان ايران براتون يك كليپ فرستادم كه تقديم كرديم مي خواستم ببينم به دستتون رسيد درضمن سايت رو هم براي 25 نوامبر كه اكثرش كار خودمون هست بروز كرديم خوشحال مي شم سر بزنيد
    http://zanannet.tk/
    ممنون باي

  2. ابتدا شما را ناديده مي گيرند، بعد به شما مي خندند، بعد با شما مبارزه مي کنند، آنگاه شما پيروز خواهيد شد! (گاندي)

دیدگاه تان را وارد کنید