بيانيه مادران پارك لاله (مادران عزادار)

تغییر نام، اعلام خواسته‌ها و مواضع 
ما، مادران عزادار پس از يكسال عزاداري همراه با دادخواهي مصمم تر از پيش حركت خود را تا رسيدن به خواسته هاي قانونيمان ادامه خواهيم داد و در ادامه اين راه از اين پس خود را مادران پارك لاله مي ناميم چرا كه اولين ميعادگاه اين خانواده بزرگ پارك لاله تهران بوده و اولين تجمع سكوت در تاريخ 6/4/88 در همين پارك برگزار گرديد. 
مادران به رغم فشار، تهديد، توهين و بازداشت از پاي ننشسته، همچنان و همه جا بين مردم حضوري فعال دارند. 
مادران پارك لاله، مادراني هستند كه فرزندانشان بخاطر شركت در راهپيمايي اعتراضي، آرام و ميليوني پس از انتخابات دوره دهم رياست جمهوري به صرف اعتراض به نتيجه انتخابات كشته شدند. اعتراضي كه با شليك مستقيم به سمت ميليون ها معترض پاسخ گفته شد و در نتيجه آن ده ها تن به قتل رسيدند. 

مادران پارك لاله، مادران تمامي زندانيان سياسي، عقيدتي، فعالان مدني و زندانيان گمنامي هستند كه در زندان هاي كهريزك، اوين، رجايي شهر و ... كشته شدند، شكنجه گشتند، مورد تجاوز قرار گرفتند و يا در دادگاه هاي نمايشي محاكمه و به احكام سنگين محكوم شدند.
مادران پارك لاله، مادران جانباختگان سي و يك سال گذشته هستند كه هرگز از خون فرزندانشان نخواهند گذشت و خواهان محاكمه آمران و عاملان اعدام هاي فردي و دسته جمعي، كشتارهاي قومي و ديني، زندان، شكنجه، تجاوز، ترور، شبيخون به منازل، به خاك و خون كشيدن خوابگاه ها و ... از دهه شصت تا كنون هستند. 
مادران پارك لاله، مادران تمامي جوانان اين سرزمين هستند كه توسط نيروهاي امنيتي بازداشت و سپس مفقود شدند و تاكنون هيچ اثري از آنان نيست. 
مادران پارك لاله، مادران تمامي مجروحان حوادث يكسال اخير مي باشند كه با معلوليت زندگي مشقت باري را پيش روي دارند.
مادران پارک لاله، خواهان آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی می باشند.
مادران پارك لاله، اعدام را يك قتل سازمان يافته مي دانند و مخالف هرگونه قتلي با هر شكل و هر نامي از جمله سنگسار و قصاص مي باشند و خواهان لغو قانون مجازات اعدام هستند.
مادران پارك لاله، كه خود قرباني خشونت و تبعيض عليه زنان بوده و هستند از تمامي فعاليت هاي مخالف خشونت و برابري خواهانه حمايت مي كنند و بر همه زنان و مردان آزاده درود مي فرستند. 

مادران پارك لاله (مادران عزادار) - مرداد ماه 89
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

4 نظر

  1. درود بر مادران شیردل ایران. به امید روزی که دیگر حقوق مردم ایران زیر پا گذاشته نشود و مادران فقط برای برپایی مراسم جشن و سرور اقدام نمایند.

  2. درود بر شما مادران قهرمان
    شما با تغییر نام خود به جهان نشان داده اید که غم از دست دادن فرزندانتان را به نیرویی برای مقابله با این حکومت غیر انسانی تبدیل کرده اید. این نام بیشتر برازنده شماست تا عزادار. این نام از عزای دائمی و خمودی و در خلوت خود عزاداری کردن را نمی شناسد. در جامعه است و بخشی از آن در مقابل همه بی عدالتی ها. همانگونه که گفتید شما مادران همه زندانیان سیاسی هستید. بر دست های مهربانتان بوسه میزنیم.

  3. اگر قرار است که نام این گروه به چیز دیگری عوض شود باید آن را به "مادران دادخواه" تغییر داد. من فکر می‌کنم تغییر این نام به "مادران پارک لاله" بی‌ مهری به مادرانی است که در ۳۲ سال گذشته به دلایل مختلف فرزندان خود را از دست داده اند. بی‌ مهری به "مادران خاوران" است که در بدترین شرایط با حضور خود در "گلزار خاوران" جنایت‌های این رژیم و کشتار زندانیان سیاسی در تابستان سیاه ۶۷ را افشاً کردند. این تغییر نام قدمی‌ در ایجاد شکاف و دو دسته گی بین ما است.

  4. با درود به شما عزیزان که با وجود کشیدن بار سنگین غم فرزندان خود اینک برای تمام ایران مادری می کنید و نه تنها از تمامی زندانیان سیاسی دفاع می کنید وخواهان توقف اعدامها هستید؛ بلکه در پیوند تنگاتنگ با مادران خاوران برای تمامی جنایاتی که در 31 سال اخیر توسط حاکمیت صورت گرفته است دادخواهی می کنید.  

دیدگاه تان را وارد کنید