حاميان مادران عزادار؛ ممنوع‌الملاقات و تحت شکنجه‌های روحی برای پذيرفتن اتهامات واهی بازجويان

حاميان مادران عزادار؛ ممنوع‌الملاقات و تحت شکنجه‌های روحی برای پذيرفتن اتهامات واهی بازجويان، فعالين حقوق بشر و دمکراسی


بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، خانواده های حاميان مادران عزادار صبح امروز به زندان اوين مراجعه کردند و خواستار ملاقات با آنها شدند ولی بعد از چند ساعت انتظار به آنها گفته شد که بازجويان وزارت اطلاعات اجازه ملاقات به آنها نمی دهند.

روز پنجشنبه ۶ اسفند ماه خانواده های مادران عزادار برای ملاقات و آزادی مادران دربند به سالن ملاقات بند ۲۰۹ زندان اوين مراجعه کردند.عليرغم اينکه قبلا به آنها قول داده شده بود که می توانند با مادران در بند ملاقات کنند پس از چند ساعت انتظار به آنها اعلام شد که بازجويان اجازه ملاقات به آنها نمی دهند.خانواده ها از زمان دستگيری تا به حال موفق به ملاقت، با آنها نشده اند.

حاميان مادران عزادار در بند ۲۰۹ از پذيرفتن اتهامات نسبت داده شده توسط بازجويان وزارت اطلاعات امتناع می ورزند. اما بازجويان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن آنها ملاقات با خانواده هايشان را منوط به پذيرفتن اتهامات نسبت داده شده کرده اند.

روز چهارشنبه ۵ بهمن ماه تعدادی از خانواده های حاميان مادران عزادار به دادگاه انقلاب مراجعه کردند و خواستار اطلاع يافتن از وضعيت مادران در بند شدند. يکی از مامورين وزارت اطلاعات در دادگاه انقلاب، اعضای يکی از خانواده ها را مورد تهديد و توهين قرار داد و به او گفت در صورت پيگيری وضعيت حقوقی مادران دربند او را هم دستگير خواهند کرد اين تهديد باعث اعتراض شديد ساير خانواده ها شد.هم چنين به خانواده ها گفته شد که پرونده های حاميان مادران عزادار قرار است به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع داده شودو روز يکشنبه ۹ بهمن ماه آنها توسط محمد مقيسه ای از اعضای کمسيون مرگ زندانيان سياسی سال ۶۷ محاکمه شوند.

اسامی حاميان مادران عزادار که در بند مخوف ۲۰۹ زندان اوين تحت بازجوئی و فشارهای شيدی روحی هستند به قرار زير می باشد:


۱- خانم ام بنين ابراهيمی ۴۹ ساله متاهل و داردی ۲ فرزند می باشند او بامداد يکشنبه ۱۷ بهمن ساعت ۰۳:۰۰ در منزل شخصی اش دستگير شد.

۲-خانم الهام احسنی ۲۷ ساله کارشناس درمان عمومی، او همچنين از فعالين حقوق کودکان کار و خيابانی و از ياری دهندگان به زنانی که مبتلا به ويروس آچ .آی .وی است، بود. او دوشنبه شب ۱۹ بهمن ساعت ۲۲:۳۰ دستگيرو هنوز از محل بازداشت وی خبری در دست نيست.

۳- خانم ژيلا کرم زاده مکوندی ۴۹ ساله، دوشنبه شب ۱۹بهمن حوالی ساعت ۲۳:۳۰ دستگير و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد.

۴ .دکتر ليلا سيف الهی ۴۲ ساله دوشنبه شب ۱۹ بهمن دستگير و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

۵-خانم فاطمه رستگاری متاهل و دارای ۲ فرزند می باشد دوشنبه شب دستگير و گفته می شود به بند ۲۰۹ زندان اوين متقل شدند

۶- منيژه طاهری

۷- خانم فرزانه زينالی ۵۳ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند می باشد او ۱۹ دی ما ه به منظور شرکت کردن در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله بود که در مسير توسط مامورين وزارت اطلاعات ربوده شد.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،يورش به منازل ، دستگير،انتقال به بند ۲۰۹ ،بازجوئيهای طولانی و شکنجه های روحی شديد،اعتراف گيری برای پرونده سازی را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر ،گزارشگر ويژه زنان و دستگيريهای خودسرانه سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی و فوری برای پايان دادن به شکنجه های روحی و آزادی بی قيدو شرط آنها است.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید