در آستانه روز جهانی حقوق بشر، خیزش انقلابی “زن زندگی آزادی” در ایران را با تمام قوا حمایت می‌کنیم!


پیشاپیش فرارسیدن روز جهانی حقوق بشر، این روز بزرگ را به عنوان نهادهای حقوق بشری و آزادیخواه، گرامی می‌داریم.
نزدیک به سه ماه است که خیزش انقلابی مردم در سراسر ایران جریان دارد. رژیم اسلامی همچنان به سرکوب همیشگی، کشتار تظاهر کنندگان با گلوله‌های جنگی، زندان و شکنجه ادامه می‌دهد. اما با این حال، مردم جان به لب رسیده و تشنه آزادی، به ویژه زنان، دانشجویان و جوانان بدون آینده، بی باک تر از همیشه به خیابان‌ها می‌آیند و به بهای جان خود، مصمم به سرنگونی حکومت اسلامی و برقراری دموکراسی با جدایی دولت از دین می‌باشند. با بیش از ۱۸۰۰۰ نفر زندانی و ۵۰۰ نفر کشته، مبارزه از کردستان تا سیستان و از مهاباد تا چابهار همچنان ادامه دارد.

در روزهای گذشته، شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست ویژه ایران، در ژنو، برای نخستین بار، صدای مردم ایران و ایرانیان خارج از کشور را شنیدند و به منظور همراهی با ایرانیان و جلوگیری از اعدام‌ها، با رای اکثریت کشورهای عضو، تشکیل یک کمیته حقیقت یاب را تصویب کرد.
با سپاس از کشورهایی که به تشکیل کمیته حقیقت یاب رای مثبت داده‌اند و ضمن این که ما این عمل را یک گام بسیار موثر می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم و حاضر به هرگونه همکاری هستیم، باید بگوییم که امروز و در حال حاضر مردم ما این حکومت کودک کش اسلامی را نمی‌خواهند و در خیابان‌ها و در زندان‌ها کشته می‌شوند و خطر اعدام جان زندانیان را تهدید می‌کند. امروز باید کاری کرد و راه چاره یافت، فردا خیلی دیر است.
برای ما روشن است که کمیته حقیقت یاب واقعی در فردای انقلاب نوین و آزادی زندانیان سیاسی، به دست مدافعان حقوق بشری، وکلا و حقوق دانان، زنان، جوانان و تمامی مردمان مبارز تشکیل خواهد شد تا به پرونده‌های جنایتکاران رسیدگی کنند.
ما کشورهایی را که کورکورانه و برای منافع اقتصادی از حکومت ضد بشری ایران پشتیبانی می‌کنند و در مجامع بین المللی به سود آن رای می‌دهند، شدیدا محکوم می‌کنیم.

ما از جامعه جهانی درخواست می‌کنیم برای پایان دادن به ۴۴ سال ظلم و بی عدالتی و حمایت از مردم آزادیخواه ایران، وسایل و فناوری سانسور و کنترل رسانه‌های همگانی و اینترنت و سلاح‌های نظامی و شیمیایی برای کشتار مردم بی گناه را به حکومت دیکتاتور ایران نفروشند.
ما بار دیگر اعلام می‌کنیم که مانند همیشه خواهان آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی – عقیدتی و پایان دادن به اجرای احکام اعدام در ایران هستیم.

زن زندگی آزادی
شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران
دسامبر ۲۰۲۲

امضاء:

۱ – انجمن زنان مونترال

۲ – انجمن جمهوری خواهان آلمان و هلند

۳ – انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران – هامبورگ

۴ – انجمن فرهنگی ایران و سوئیس – ژنو

۵ – بنیاد اسماعیل خویی

۶ – نهاد «همه حقوق بشر، برای همه، در ایران»

۷ – مادران پارک لاله – دورتموند

۸ – حامیان مادران پارک لاله – هامبورگ

۹- حامیان مادران پارک لاله – فرزنو

۱۰- شبکه همبستگی ملی فرزنو – کالیفرنیا

۱۱- فدراسیون اروپرس

۱۲- کانون مدافعان حقوق بشر کردستان

۱۳- مادران صلح مونترال

۱۴- زنان برای آزادی و برابری پایدار

۱۵- کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس

۱۶- کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – هجا

۱۷- کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – هجا

۱۸- کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – شیکاگو

۱۹- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا) – مونترال

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید