گزارش تجمع اعتراضی در دوبلین - منصوره بهکیش

امروز شنبه نهم مهر هزار و چهارصد و یک برابر با یکم اکتبر دو هزار و بیست و دو، تجمع دیگری در اعتراض به قتل حکومتی #مهسا_امینی و دیگر کشته شدگان و زخمی ها و بازداشت شدگان و در همبستگی با مبارزات شجاعانه زنان و مردان در ایران که دو هفته است علیه حکومت اسلامی ایران در سراسر ایران به پا خاسته اند و هر روز تعدادی کشته، زخمی و بازداشت مي شوند، انجام شد.

حدود دویست نفر در این تجمع شرکت کرده بودند و شعارهای مردم ایران از جمله "زن، زندگی، آزادی"، "می جنگیم، می میریم، ایران را پس می گیریم"، "این آخرین پیامه، هدف کل نظامه"، "فقط کف خیابون، به دست می آید حقمون"، "جمهوری اسلامی، سرنگون سرنگون، "مرگ بر دیکتاتور"، "زندانی سیاسی، آزاد باید گردد" و غیره را فریاد زدیم و سرودهایی هم صدا با همدیگر از جمله سرود برابری، یار دبستانی و بلاچاو را خواندیم.

در این تجمع یک بار شعار "مرد، میهن، آبادی" داده شد که من بلندگو را به دست گرفتم و پس از صحبت کوتاهی درباره ۴۴ سال جنایت ها و تبعیض های حکومت و ایستادگی و مقاومت شجاعانه و کم نظیر زنان و مردان در لحظه کنونی با اعتراض های پیاپی و شبانه روزی و برداشتن روسری ها و آتش زدن آن جلوی ماموران، از تجمع کنندگان خواستم از دادن این شعار تفرقه افکنانه و عقب مانده جدا خودداری کنیم. شعاری که یا توسط سردمداران حکومت یا مردسالاران طراحی شده تا اتحاد حول شعار "زن، زندکی، آزادی/ ژن، ژیان، ئازادی" را آگاهانه یا ناآگاهانه خدشه دار کنند.

فردا یک شنبه نیز تجمع دیگری توسط فمینیست های ایرانی در گالوی تدارک دیده شده است که ساعت سه تا چهار بعدازظهر در میدان اصلی شهر Eyre Square گالوی انجام خواهد شد.

Today on Saturday 1st of October was a protest in Solidarity with protesters in Iran against dictatorship, discrimination and oppression of regime of Iran. We did some slogan "woman, life, freedom" and so on. Almost 200 hundred people have participated in this protest.

Tomorrow is another protest on Sunday 2nd October at 3pm to 4 pm in the Eyre Square of Galway. We call you join us for solidarity and support of protesters in Iran that they are under systematic violence of repressive regime of Iran and their life are in very dangerous situation and at risk.

Woman, life, freedom

Mansoureh Behkish
1st of October 2022
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید