یک دختر سنندجی بعد از ضرب و شتم و بازداشت توسط گشت ارشاد دچار مرگ مغزی شد

 

برخی سایت های ایرانی خبر مرگ مغزی یک زن جوان را پس از درگیری با گشت ارشاد و ضر و شتم وی منتشر کرده اند. سایت آفتاب گزارش کرده است: صبح روز چهارشنبه ۲۲ شهریور، خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر آن‌که سه‌شنبه شب دختر جوانی پس از درگیری با گشت ارشاد «به خاطر شدت جراحات وارده و آسیب شدید مغزی» در بیمارستان «کسری» تهران تحت درمان قرار دارد.

⁠این دختر جوان به نام «مهسا امینی» اهل «سنندج» است و ۲۲ سال سن دارد. به گفته «کیارش» برادر مهسا، بازداشت مهسا تا وقتی او را در کما یافتند، تنها دو ساعت زمان برد. ⁠
مهسا امینی به همراه خانواده‌اش برای سفر تفریحی از «سنندج» به «تهران» آمده بود اما سه‌شنبه شب در تهران توسط نیرو‌های گشت ارشاد بازداشت شده، مورد ضرب و شتم قرار گرفته، به اماکن تهران منتقل شده و پس از دو ساعت او را با آمبولانس به بیمارستان «کسری» تهران انتقال داده اند.

پس از انتشار این خبر در روز چهارشنبه ۲۲ شهریور در شبکه‌های اجتماعی، جو بیمارستان «کسری» با حضور نیرو‌های انتظامی به شدت امنیتی شد. ⁠
مهسا امینی در حال حاضر در کما به سر می‌برد؛ به تشخیص پزشکان مهسا دچار سکته قلبی و مغزی شده است. پزشکان خانواده او را از نجات جواب کرده‌اند.

کیارش امینی، برادر مهسا، به وب‌سایت ایران وایر گفته است: «وقتی رسیدم جلوی ساختمان {وزرا} نزدیک ۶۰ – ۷۰ نفر با لباس برای دخترهای بازداشتی، همان‌جا منتظر ایستاده بودند. چند نفر که آزاد شدند، ناگهان صدای جیغ و داد بلند شد. همه در ساختمان را می‌کوبیدیم. از در بالا رفتیم. اما در را باز نکردند. یک‌دفعه مامورها با گاز‌ اشک‌آور و باطوم بیرون آمدند و به ما حمله کردند… پنج دقیقه بعد یک آمبولانس از ساختمان خارج شد.»

وی اضافه کرد: «هر دختری که بیرون می‌آمد می‌گفت یک نفر را کشتند. عکس مهسا را به دخترها نشان می‌دادم. از میان آن‌ها یک نفر گفت که مهسا در بغل خودش این‌ مسئله برایش پیش آمد. شوکه و ترسیده بودم. از یک سرباز پرسیدم که چی شده؟ گفت از سربازهای خودمان یکی زخمی شده. دروغ گفتند.»

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید