فقدان تهویه و شیوع بیماری؛ گزارشی از مشکلات زندانیان محبوس در واحد ۲ زندان قزل حصار کرج

   خبرگزاری هرانا


   ۱۴۰۱/۰۳/۱۵

زندانیان محبوس در زندان قزل حصار کرج با مشکلات بسیاری در زمینه های مختلف روبرو هستند. در گزارش پیش رو به گوشه ای از این مشکلات از جمله تراکم بالای جمعیت زندانیان، فقدان سیستم تهویه و سرمایش و همچنین عدم رسیدگی پزشکی پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان محبوس در زندان قزل حصار کرج با مشکلات بسیاری در زمینه های مختلف روبرو هستند.

تراکم بالای جمعیت زندانیان، فقدان سیستم تهویه و سرمایش و عدم رسیدگی پزشکی مناسب از جمله مشکلات زندانیان محبوس در این زندان است.

در واحد ۲ زندان قزل حصار کرج که دارای ۶ سالن است، حدود ۲۵۰۰ زندانی نگهداری می شوند که به گفته یک منبع مطلع از این تعداد ۵۰۰ تن از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند.

به دنبال افزایش دمای هوا، نبود سیستم تهویه و سرمایش و وضعیت غیربهداشتی این واحد در کنار تراکم بالای جمعیت، زندانیان را با مشکلات جسمانی متعددی از جمله کاهش سطح آب بدن و اسهال روبرو کرده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “در چند نوبت که برخی از زندانیان موفق به تهیه امکاناتی برای حل مشکلاتشان از روش های مختلف شده اند، این امکانات که عمدتا شامل پنکه های رومیزی بوده توسط مسئولین زندان برای استفاده خودشان ضبط شده است”.

در سایه بی توجهی مسئولان زندان نسبت به وضعیت مذکور شماری از زندانیان در پی وخامت حال راهی بهداری زندان شده اند.

این منبع مطلع افزود: “در بهداری زندان رسیدگی پزشکی مناسبی صورت نگرفته و زندانیان پس از تزریق سرم به بند بازگردانده شدند”.

گفتنی است زندان قزل‌حصار در سال ۱۳۴۳ در حاشیه جاده قزل حصار استان البرز ساخته شده است. این زندان که بزرگترین ندامتگاه ایران است، غالبا محل نگهداری زندانیان با جرائم مرتبط با مواد مخدر است.


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید