اعتصاب رانندگان شرکت واحد تهران وارد دومین روز خود شد

 

رادیوزمانه

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

اعتصاب رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در تمامی سامانه‌ها همچنان ادامه دارد. برای مقابله با این اعتصاب، آموزش کوتاهی به رانندگان شهرداری و بخش خصوصی داده شد تا آن‌ها را جایگزین رانندگان اعتصابی کنند اما این اقدام موجب خسارت‌های زیاد به اتوبوس‌ها شد. رانندگان و کارگران شرکت واحد در اعتراض به نادیده گرفتن مصوبه مزد شورای عالی کار و اعمال ۱۰ درصد افزایش حقوق اعتصاب و تحصن کرده‌اند.

به‌گزارش کانال تلگرامی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت، دومین روز اعتصاب رانندگان شرکت واحد خطوط بی‌آ‌رتی برگزار شد.

بنابر این گزارش، روز سه‌شنبه رانندگان توقفگاه غرب حاضر به رفتن به خط نشدند و با فشار پلیس مجبور به ترک توقفگاه شدند. رانندگان سامانه‌های پنج، چهار و دو نیز به سر کار نرفتند.

با وجود این‌که تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و اداره‌ها را در تهران تعطیل کرده‌اند اما تأثیرات اعتصاب رانندگان شرکت واحد خطوط بی‌آرتی در سطح شهر تهران کاملاً مشهود گزارش شده است.

نیروی انتظامی همچنان با ایجاد رعب و وحشت، دستگیری و تحت تعقیب قراردادن کارگران تلاش می‌کند اعتصاب را بشکند. رانندگان و کارگران بازداشتی روز گذشته (دوشنبه) نیز هنوز آزاد نشده‌اند.

شب گذشته، به دلیل هراس مدیریت شهر تهران و نیروهای امنیتی از ادامه اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد، افرادی از سپاه پاسداران را به سامانه چهار بی‌آرتی واقع در نازی‌آباد تهران آوردند و به آن‌ها آموزش رانندگی با اتوبوس‌های شرکت واحد دادند. این اقدام نه تنها موفق نبود بلکه براساس گزارش‌ها، به دلیل عدم مهارت در رانندگی باعث خسارت‌های زیادی به اتوبوس‌ها شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تصمیم شهرداری تغییر نکرده و حاضر نیست حقوق کارگران را مطابق مصوبه شورای عالی کار افزایش دهد.

رانندگان و کارگران شرکت واحد گفته‌اند تا زمانی که شهرداری حقوق کارگران را مطابق مصوبه شورای عالی کار پرداخت نکند به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

عدم افزایش حقوق کارگران شهرداری مطابق مصوبه شورای ‌عالی کار شامل همه کارگران شهرداری از جمله مترو و آتش‌نشانی و سایر بخش‌ها می‌شود، از این رو کارگران اعتصابی از این کارگران و همچنین بخش خصوصی شرکت واحد به دلیل مشکلات فراوان‌شان خواسته‌اند تا از اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد حمایت کنند.

اعتصاب و تجمع کارگران و رانندگان شرکت واحد در اعتراض به کمی دستمزد در حالی شکل گرفته که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی احضار و دستگیری فعالان کارگری را شدت بخشیده‌اند. رضا شهابی عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت واحد از جمله دستگیرشدگان موج جدید سرکوب است که پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت در یورش مأموران وزارت اطلاعات به خانه‌اش دستگیر شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد در اعتراض به بازداشت فعالان کارگری و پرونده‌سازی امنیتی برای آن‌ها بیانیه‌ای منتشر کرد با عنوان «پرونده‌سازی، بازداشت و نشر و پخش اکاذیب از طرف وزارت اطلاعات و دیگر نیروهای سرکوب، محکوم است!»

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید