شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران: برای نجات جان دکتر جلالی هم صدا شویم



برای نجات جان دکترجلالی هم صدا شویم، گروگان گیری و باج خواهی حکومت اسلامی را محکوم کنیم!        

درست پس از پایان یافتن دادگاه حمید نوری در سوئد و تقاضای حبس ابد از طرف دادستان برای این جنایتکار، دستگاه قضائی حکومت اسلامی اعلام کرد: حکم اعدام دکتر احمدرضا‌ جلالی اجرا خواهد شد!

دکتر احمدرضا جلالی، که پژوهشگر ایرانی- سوئدی در مدیریت بحران و پزشک ساکن سوئد است، در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ خورشیدی در سفری که به ایران داشت، بازداشت و به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد.

علیرغم اینکه سخنگوی وزرات خارجه حکومت اسلامی اعلام کرد که بین محاکمه حمید نوری و پرونده دکتر جلالی هیچ ارتباطی وجود ندارد، اما همه می دانند که دولت ایران با اعلام قریب الوقوع بودن اجرای حکم اعدام دکتر جلالی می خواهد از دولت سوئد باج خواهی کند و آن دولت را مجبور به آزاد کردن و یا گرفتن تخفیف در مدت محکومیت حمید نوری کند.   

در خلال محاکمه حمید نوری در سوئد، این جنایتکار بارها وفاداری خود را به نظام و رهبران حکومت اسلامی اعلام کرد و درعین حال برای سران حکومت و همکاران خود در دستگاههای قضائی و امنیتی جمهوری اسلامی رمز و پیام داد که او به کشتار ۶۷ اعتراف نخواهد کرد و اسرار فاش نشده آن جنایت هولناک را برملا نمی کند، مشروط بر اینکه جمهوری اسلامی از او حمایت کند و مقدمات آزادی او را تدارک بیند. نوری در آخرین دفاع خود از جمله خطاب به قضات و رئیس دادگاه گفت “من یک انتظار و امیدواری دارم که رای این دادگاه و دادگاه استیناف چنان باشد که از دشمنی دو کشور ایران و سوئد و مردم آن بکاهد”.  بدین ترتیب نوری جنایتکار، دولت سوئد و دستگاه قضائی مستقل این کشور را نیز تهدید کرد که حکم صادره دادگاه در مورد او میتواند موجب عکس العمل و دشمنی حکومت اسلامی با کشور سوئد گردد!

در حمایت از دکترجلالی زندانی سیاسی دو تابعیتی که حکومت اسلامی جان او  را وثیقه باج گیری تازه ای قرار داده است، تعدادی از زندانیان سیاسی از جمله فرهاد میثمی و هوشنگ رضائی در زندان دست به اعتصاب غذای خشک زده اند.

ما نهادهای امضاء کننده این بیانیه ضمن محکوم کردن اعمال جنایتکارانه و ضدبشری حکومت اسلامی نسبت به زندانیان سیاسی- عقیدتی از تمام  وجدانهای بیدار و نهادها و شخصیت های مدافع حقوق بشر در سرتاسر جهان درخواست می‌کنیم برای نجات جان دکترجلالی دولت ها و مجامع بین المللی را تحت فشار قرار دهند و اجازه ندهند این رژیم ضد مردمی شهروندان ایران و دو تابعیتی ها را با اتهام های ساختگی به قتل برساند و به زندانهای دراز مدت محکوم سازد. دنیا باید بداند که سران حکومت اسلامی در مظان ارتکاب جنایت علیه بشریت هستند و روزی در دادگاه های مردمی و بین المللی  محاکمه خواهند شد .

شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران

ماه مه ۲۰۲۲ برابر با  اردیبهشت ۱۴۰۱

امضاء:

۱  – انجمن جمهوریخواهان ایران – پاریس

۲  – انجمن جمهوری خواهان آلمان و هلند

۳  – انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران – هامبورگ

۴  – انجمن فرهنگی ایران و سوئیس – ژنو

۵  – بنیاد اسماعیل خویی

۶  – نهاد «همه حقوق بشر، برای همه، در ایران»

۷  – مادران پارک لاله – دورتموند

۸  – حامیان مادران پارک لاله – هامبورگ

۹  – حامیان مادران پارک لاله – فرزنو

۱۰- جمعیت ایرانى حقوق بشر در شمال کالیفرنیا

۱۱- شبکه همبستگی ملی فرزنو – کالیفرنیا

۱۲- فدراسیون اروپرس

۱۳- کانون مدافعان حقوق بشر کردستان

۱۴- مادران صلح مونترال

۱۵- زنان برای آزادی و برابری پایدار

۱۶- کارزارحقوق بشر برای ایران

۱۷- کمیته همبستگی برای حقوق بشر درایران – نروژ

۱۸- کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس

۱۹- کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – هجا

۲۰- کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

۲۱-  کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – شیکاگو

۲۲- کنشگران حقوق بشر در جنوب کالیفرنیا

۲۳- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا) – مونترال

۲۴- همبستگی برای حقوق بشر درایران – کلگری


Tags: ,

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید